سایت کاریابی جویا کار

تعريف علم شيمي

دسته بندي: مقالات / ازمایشگاه-زیست-شیمی
9 اسفند

 

مقدمه

تعريف علم شيمي

شيمي علمي است زنده و پويا كه ويژگيهاي كمي و كيفي ساختارمواد و چگونگي تغيير و تبديلات آنها را بيان مي كند.

دوره هاي تكاملي شيمي

1-دوره تجربي

تا 600 سال پيش از ميلاد، انسان به طور تجربي به ساخت ظروف سفالي و مسي و پختن نان و دارو مي پرداخت بدون اينكه بدانند در فرايندهاي فوق چه اتفاقاتي مي افتد.

2-دوره فلسفه يوناني و استحاله

اساس عملكرد يونانيان تلاش براي پيدا كردن اصولي بود كه طبيعت را بهتر بشناسند. در اين راستا دو نظريه در آن زمان اهميت داشت.

الف:نظريه تشكيلات چهار تائي

بر اساس اين نظريه كليه مواد، به نسبتهاي مختلف از چهار عنصر "آب، هوا، آتش و خاك" تشكيل شده اند.

ب:نظريه استحاله

يونانيان عقيده داشتند كه ماده از واحدهايي به نام اتم تشكيل شده اند كه شكل اتمها در هر ماده با ماده ديگر متفاوت بوده و با تغيير دادن شكل اتمها مي توان عنصري را به عنصر ديگر تبديل كرد كه به آن استحاله مي گفتند برخي استحاله را بدون اعتقاد به وجود اتم قبول داشتند.

3-دوره كيمياگري

از300 سال پيش از ميلاد تا سال1650 ميلادي روش تجربي باستانيان و آيين فلسفي يونان درهم آميخت و كارهاي زيادي نظير تقطير،تبلور،تصعيد صورت گرفت.در آن زمان عقيده بر اين بود كه فلزات در طبيعت همواره به يكديگر تبديل مي شوند بخصوص فلزات سعي بررسيدن به كمال خود يعني طلا را دارند و كلاً عامل اين تغييرات را سنگ فلسفه مي خواندند كه بعدا"توسط اعراب اكسير ناميده شد.

4-دوره فلوژيستون (Phlogiston)

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
تگ هاي مطلب: دانلود مقاله ازمایشگاه با عنوان تعريف علم شيمي, تحقیق علم شیمی, دانلود تحقیق زیست, دانلود تحقیق شیمی, دانلود پروژه ازمایشگاه, دانلود پروژه ازمایشگاه شیمی, دانلود پروژه ازمایشگاه زیست, ازمایشگاه زیست ازمایشگاه شیمی
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:34
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی