سایت کاریابی جویا کار

خريد

دسته بندي: مقالات / مدیریت
24 مهر

خريد:

تهيه و تدارك كالاها و خدمات از طريق عاقلانته و رقابتي يعني با قيمت، كميت، كيفيت مناسب و منبع مناسب و در زمان مناسب از وظايف اين بخش خريدهاي اداره خريد بر سه دسته اند.

1)    كلاهايي كه به صورت برنامه ريزي شده و در آغاز هر سال معين شده است به صورت قرارداد خريداري مي شود.

2)    كالاهايي كه براساس درخواست خريد از طرف قسمت هاي مختلف كارخانه توسط مامور خريد تهيه مي شود.

3)  كالاهايي كه براساس درخواست خريد از طرف قسمت هاي مختلف كارخانه بدون دخالت مامور خريد تهيه مي شود و براي آنها نمي توان در آغاز سال برنامه ريزي ارائه نمود.

بازرسي:

در بسياري از واحدهاي صنعتي براي كنترل كالاهاي وارده يا صادره قسمتي به نام بازرسي وجود دارد كه كنترل كميت كالاهاي صادره يا وارده را بر عهده دارد و در صورت عدم قبول كميت لازم عدم قبول آن را در دستور جلسه بازرسي ذكر مي كنند تا فوراً به اين امر رسيدگي شود. اين اداره در موسسات بزرگ در محل درب ورودي كارخانه قرار دارد و در موسسات كوچك توسط نگهبان بازرسي به عمل مي آيد در بعضي موسسات هم نگهبان و هم دفتر يا اداره بازرسي با هم در يك جا قرار دارند. قسمت بازرسي به كالاهايي كه جواز خروج به تاييد امضاء مجاز رسيده باشد اجازه خروج (ورود) مي دهد و يا فرمي به نام رسيد كالا به بازرسي كه داراي دو صورت وارده و صادره است. ورود و خروج كالا در آن ثبت شده و در پايان روز يك نسخه از فرم جهت اطلاع مديريت به آنجا ارسال مي‌شود.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: مقالات مدیریت pdf, دانلود مدیریت, پایگاه مقالات مدیریت, دانلود پروژه مدیریت دولتی, پروژه مدیریت, مقاله مدیریت, مقاله مدیریت pdf, دانلود مقاله مدیریت, مقالات مدیریت, مدیریت
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:23
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی