سایت کاریابی جویا کار

معرفی بانک های کشور

دسته بندي: مقالات / حسابداری
26 مهر

بانک پارسيان

هدف

 هدف از تأسيس بانک پارسيان عبارت است از کمک به، توسعه اقتصادي کشور در بخش صنايع به ويژه صنعت خودرو سازي و صنايع وابسته از طريق فراهم آوردن امکانات، تسهيلات و اشاعه ابزارهاي مالي و پولي نوين و همچنين تامين مالي براي زير بخشهاي ساخت، تجارت، مصرف به واسطه پذيرش و جذب انواع سپرده هاي بانکي به منظور تجهيز منابع، مشارکت در تأمين مالي، اعطاي تسهيلات در چارچوب مقررات مصوب شوراي پول و اعتبار، قوانين پولي بانکي و بانکداري بدون ربا و همچنين انجام ساير فعاليت هايي که براي بانکهاي غير دولتي مجاز مي باشد.

استراتژي:

 شروع فعاليت بانک پارسيان در آغاز در بازار پول و از طريق ارائه خدمات بانکداري خرد بوده است، ليکن بر اساس برنامه ريزي راهبردي در نظر است به تدريج و با ايجاد ابزارهاي پولي و مالي جديد و مناسب، راه را براي ورود به عرصه بانکداري سرمايه اي و استفاده از امکانات بازار سرمايه هموار نموده و از اين طريق ضمن کمک موثر به توسعه بخش هاي اقتصادي، بتوان سود واقعي پروژه ها را بين سپرده گذاران طرحها توزيع نمود.

تاریخچه

بانك پارسيان به صورت شركت سهامي عام و با مالكيت اشخاص غير دولتي و به استناد قانون اجازه تأسيس بانك هاي غير دولتي مصوب فروردين ماه 1379 ، ماده (98) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و ضوابط تأسيس بانك غير دولتي مصوب نهصد و چهل و هشتمين جلسه مورخ 20/9/1379 شوراي پول و اعتبار تأسيس يافته و در چارچوب قانون پولي و بانكي كشور مصوب سال 1351 ، قانون عمليات بانكي بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانك  ، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذيره نويسي سهام و تشكيل مجمع مؤسس اقدام نمود و پس از انجام تشريفات و ثبت رسمي بانك به شماره 178028 در تاريخ 15/6/1380 در اداره ثبت شركتها و مؤسسات غير تجاري تهران ، به موجب نامه شماره 2348/هـ - مورخ 26 شهريور ماه 1380 مجوز آغاز فعاليت را از بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران دريافت نمود. بدين ترتيب ارائه خدمات بانك پارسيان از اسفند ماه 1380 آغاز گرديد.

اهداف :عبارت است از توسعه اقتصادي از طريق گسترش فعاليت در بخش صنايع ، به ويژه صنعت خودروسازي و صنايع وابسته با فراهم آوردن امكانات ، تسهيلات و تدوين و اشاعه ابزارهاي مالي و پولي نوين ، همچنين تأمين مالي براي زيربخش هاي ساخت ، تجارت ، مصرف.
مدت زمان
 :بانك از تاريخ ثبت براي مدت نامحدود تشكيل شده است.

سرمايه بانك : سرمايه بانك پنج هزار ميليارد (5،000،000،000،000) ريال مي باشد كه تماماً پرداخت شده و به پنج ميليارد سهم عادي يك هزار ريالي تقسيم گرديده است.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:12000 تومان
تعداد صفحات:122
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی