سایت کاریابی جویا کار

اصطلاحات بیمه ای ( به زبان انگلیسی و توضیح و ترجمه فارسی )

دسته بندي: مقالات / حسابداری
26 مهر

· Preference cargo

محموله ای که دارایی دولت محسوب می شود مانند (وسایل دفاعی یا یارانه ای مانند A.I.D) (ارسال غلات و کمکرسانی امریکا) که مستلزم حمل و نقل بوسیله کشتی است که دارای پرچم آمریکاست تا بتواند به تجارت آبی امریکا کمک رساند و برای پرسنل آن فرصت شغلی ایجاد کند. اشاره می شود به قانون تریجیمی بار در سال 1904 و 1954. (قانون عملی شماره 664-84)

· Prime facie

یک حقیقت که تصور آن می رود صحیح باشد تا جائیکه از اظهارات اولیه می شود قضاوت کرد، این مطلب حقیقت دارد مگر آنکه خلاف آن ثابت گردد بوسیله مدارکی که دال بر تضاد با آن باشند. لایحه حمل و نقل «بصورت خالص و تمییز» در نظر اول قابل قبول است. یک مدرک گواه واضحی از ترتیب محموله است و همانند بازی فرض می گردد که به صورت قابل قبول هنگام دریافت باشد، و زحمت آن بر دوش حمل کننده است که آن را ثابت کند.

· Primary insurance

اولین لایحه بیمه ریسک ها، بیمه نامه تکمیلی می تواند محدودیتهای پوششی بیمه را بالا برد زمانیکه روی اولین لایه بیمه قرار گیرد. نظر شود به «Excess Insurance» «بیمه اضافی»

· Privileged vessel

نظر شود به «Stand – On uessel» «کشتی آماده»

· Privity

علم داشتن به شرایط موجود

· Processing cover

تایید پوشش بیمه ایی که به انبار رسیدن را هم ادامه می دهد و شامل می شود، آن بند انباری را که ادامه می دهد تا زمانیکه کاملا مونتاژ شود.

· P

صورتحسابی که توسط عرضه کننده قبل از حمل کالا تهیه می شود به منظور آگاه کردن خریدار از مقادیر کالا، نوع کالای فرستاده شده، ارزش کالا و ویژگی کالای مورد نظر (اندازه، وزن و غیره) اطلاع رسانی توسط بیمه شده به شرکت بیمه یا نماینده شرکت در مدت زمان معقولی بعد از حادثه و رویدادی که خسارت وارد گردیده است.

· Propeller

چرخ فلزی یا پیچ که دارای دو یا چند تیغه است و به صورت زاویه ای به اسکله متصل می گردد و این چرخ یا پیچ به انتهای محومر پروانه کشتی متصل است و در آب می چرخد و کشتی را آماده می کند با نروی رانش فشار آب به سوی جلو پیش رود. نظر شود به «Shaft»

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی