سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت جانوران بی مهره علوم نهم

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
13 خرداد
بخشی از متن:
اسفنج ها : ساده ترین جانوران دریازی هستند . این جانوران در جای خود ثابت هستند و تحرک ندارند . در بدن اسفنج سوراخ های متعددی وجود دارد . به همین دلیل به این ها جانورانی با بدن سوراخ دار گفته می شود یک سوراخ بزرگ مرکزی هم در وسط وجود دارد . آب به همراه مواد غذایی از سوراخ های ریز وارد اسفنج می شود سلول هایی که در سطح داخلی اسفنج قرار دارند رشته هایی دارند که حرکت این رشته ها باعث حرکت آب می شود به نحوی که آب از سوراخهای ریز وارد و از سوراخ بزرگ مرکز اسفنج خارج می شود .
همان سلول هایی که در دیواره ی خود رشته هایی دارند و جریان آب را هدایت می کنند ، ذرات غذایی را از آب گرفته و آن ها را گوارش میکنند .
دیواره ی بدن اسفنج ها استحکام بالایی دارد که این به خاطر وجود قطعات سوزن مانندی از جنس سیلیس ، آهک یا مواد پروتئینی است .
کیسه تنان : کیسه تنان هم مثل اسفنج ها جانورانی دریازی هستند . اما پیکره ی آن ها از اسفنج ها کمی پیچیده تر و تکامل یافته تر است . ساختار بدن کیسه تنان شبیه یک کیسه است ، که یک دهانه دارد که محل ورود و خروج مواد است . و بازوهای متعددی به اطراف آن متصل است .
در کیسه تنان محل ورود و خروج آب یکی است . برخلاف اسفنج ها که آب ازمنافذ بین سلول ها وار میشد و از دهانه ی اصلی خارج میشد .
با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيد
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:25
خريد فايل پاورپوينت
دسته بندی ها
تبلیغات متنی