سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

مخالفت برخی از معلمان بدون اطلاع از طرح معلم تمام وقت

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
18 آذر
مخالفت برخی از معلمان بدون اطلاع از طرح معلم تمام وقت
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح معلم تمام وقت اختیاری است، گفت: برخی معلمان بدون اطلاع از جزئیات معلم تمام وقت، با آن مخالفت می‌کنند. نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید چمران برگزار شد.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن گرامیداشت روز دانشجو و یاد ۵ هزار معلم شهید اظهار کرد: وجود فضای باز در بین دانشجویان و دانشگاه فرهنگیان بسیار مهم است و این شرایط اجتناب ناپذیری است به ویژه در دانشگاهی که قرار است معلم تربیت کند و این شرط فعالیت است.
وی ادامه داد: معلمی که نگران از گزینش و حراست و کمیته‌های انضباطی باشد، شخصیت آزاد اندیشی‌اش شکل نمی‌گیرد.
بطحایی بر وجود کرسی‌های آزاداندیشی علمی در دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و افزود: دانشجومعلمان بخشی از جامعه فرهیخته تعلیم و تربیت هستند و از معلم توقع می‌رود بیش از سایر افراد جامعه، اظهارنظرهای‌شان منبعث از اطلاعات دقیق باشد.
وی در پاسخ به این جمله که معلم تمام وقت انحراف از سند تحول است، اضافه کرد: معلمان ساعاتی را به عنوان اضافه کار به جز ساعات موظف‌ فعالیت می‌کنند که به آن حق‌التدریس می‌گویند؛ ما با تلاش فراوان و استدلال هایی در شورای اداری و شورای حقوق و دستمزد عنوان کردیم که این ۶ ساعت در حکم بیاید؛ بر این اساس ماهیانه پرداخت می‌شود و در پاداش پایان خدمت می‌آید و در حقوق بازنشستگی محاسبه می‌‌شود و اختیاری است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمانی که بنده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی بودم، عنوان می‌کردند که بطحایی حقوق معلمان را دیر می‌دهد  و در این فاصله سود می‌برد یا اینکه عنوان شده است که آموزش و پرورش درآمد خود را از ثبت‌نام آزمون.ها تأمین می‌کند.
وی با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت کاهش پیدا نکرده است بلکه رو به افزایش است، افزود: نظام بودجه ریزی آموزش و پرورش دچار اختلال جدی است زیرا پیش‌بینی بودجه بر اساس بودجه مصوب صورت می‌گیرد و بودجه مصوب همواره با کسری بسته می‌شود لذا در عملکرد با مشکل مواجه می‌شویم.
بطحایی درباره سند تحول آموزش و پرورش گفت: سند تحول نقشه راه حرکت آموزش و پرورش به سمت رشد و تعالی است؛ سند تحول از لحظه تصویب تا کنون فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است؛ این سند اشکالاتی دارد اما به لحاظ نقشه استراتژیک و بالادستی از جایگاه ویژه برخوردار است.
وی تصریح کرد: زیرنظا‌م‌های سند تحول طراحی و تصویب شد  و متناسب با اعتبارات آن، سند تحول را اجرا می‌کنیم و هیچ تحولی اتفاق نمی‌افتد تا زمانی که نیروی انسانی کاربلد برای اجرای آن باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کسور ۴۵ درصدی از حقوق دانشجومعلمان گفت:  ماده ۶ می گوید بخشی از حقوق دانشجومعلمان باید هزینه بیتوته و تغذیه شود که به دنبال تأمین منابع از جای دیگر هستیم.
وی تصریح کرد: مدارس ما نباید مدارس خسته و کسالت آور باشد؛ مدارس ما باید متناسب با نیازهای دانش‌‌آموزان برنامه‌ریزی شود و دانشگاه فرهنگیان نباید مدرسه باشد؛ هنچنین محتواهای آموزشی باید مورد بازنگری جدی قرار بگیرد که اقداماتی در حال انجام است.
بطحایی با بیان اینکه اگر عاشق معلمی هستید باید شک نکنید انتخاب درستی برای دانشگاه فرهنگیان داشته‌اید، گفت: مسیر آموزش و پرورش مسیر رو به جلویی را پیش می‌رود و با سند تحول اقدامات خوبی رخ می‌دهد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی