سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

دانلود طرح جابربن حیان حشرات مضر و مفید

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / طرح جابربن حیان
12 دی

تحقیق زمینه ای

حشرات بد: شناسایی حشرات بد و جای نیش آنها
کنه
خیلی از حشرات، همانند عنکبوت‌های سمی، زنبورها و شپش‌ها ، دلیلی برای توقف به ما می‌دهند ولی برخی از آن‌ها، همانند کنه‌ها، واقعاً به زیر پوست ما می‌روند. اگر شما از محیط‌های خارج خانه لذت می‌برید، مراقب کنه‌ها باشید. آن‌ها می‌توانند زمانی که در میان علف‌ها و گیاه‌ها حرکت می‌کنید به پوست شما بچسبند. کنه‌ها همیشه ناقل بیماری نبوده و خیلی از گزش‌های آن‌ها جدی نیست ولی ممکن است ناقل بیماری‌هایی همچون بیماری لایم و تب منقوط کوه‌های راکی باشند.
گزش کنه
زمانی که کنه به پوست می‌چسبد، معمولاً به نواحی گرم و مرطوب زیر بغل یا کشاله ران حرکت ، از خون فرد تغذیه کرده و بیماری‌هایی که ناقل آن‌هاست را منتقل می‌کند. همچنین نیش کنه ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک در فرد شود. در صورتی که کنه به پوست شما چسبید، لازم است که به طور درست آن را از پوست خود جدا کنید. برای جلوگیری از گزش کنه، زمانی که خارج از خانه هستید، دست‌ها و پاهای خود را بپوشانید. همچنین پس از گذراندن زمان در مکان‌های سرسبز و جنگلی، خود را برای وجود کنه چک کنید.
بیماری لایم
کنه‌های پا سیاه و کنه‌های جنگلی می‌توانند حامل باکتری بیماری لایم باشند. کنه‌های ناقل، معمولاً برای انتقال بیماری لازم است بیش از 36 ساعت به پوست فرد چسبیده باشند. اولین علامت این بیماری، اغلب یک التهاب دایره‌ای در پوست است. نشانه‌های اولیه این بیماری ممکن است شامل تب، سردرد و خستگی باشد. عدم درمان بیماری لایم، باعث انتقال آن به بخش‌های دیگر بدن همانند ماهیچه‌ها، مفصل‌ها، قلب و سیستم عصبی می‌شود. در اغلب موارد بیماری لایم با مصرف آنتی‌بیوتیک درمان می‌شود.
عنکبوت بیوه سیاه: سمی!
کومه‌های چوب و کنده‌های درخت جایی است که عنکبوت سمی بیوه سیاه ماده در آن زندگی می‌کند. این عنکبوت دارای پاهای بلند و پشت شفاف بوده و یک طرح قرمز، نارنجی و یا زرد به شکل ساعت شنی در زیر شکم خود دارد. این عنکبوت‌ها تقریباً 0.85 سانتیمتر عرض و 4 سانتیمتر طول دارند.
نیش عنکبوت بیوه سیاه
گزش عنکبوت بیوه سیاه ممکن است دارای درد شدید بوده و یا اینکه کاملاً بدون درد باشد. به دنبال یک یا دو جای نیش، قرمزی، نرمی، و یک برآمدگی در محل گزش باشید. گرفتگی شدید ماهیچه‌ای، سرگیجه، استفراغ، تشنج و افزایش فشار خون ممکن است پس از گزش اتفاق بیفتد. در صورت گزیده شدن، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. در صورت امکان، برای تشخیص، عنکبوت را به همراه خود ببرید.
عنکبوت منزوی قهوه‌ای: می‌تواند کشنده باشد
اتاق‌های زیر شیروانی و گنجه‌ها، جایی است که شما می‌توانید عنکبوت‌های منزوی قهوه‌ای را پیدا کنید. این عنکبوت‌ها، به رنگ‌های زرد متمایل به قهوه‌ای تا قهوه‌ای تیره وجود دارند. سم آن‌ها به شدت قوی بوده و گزش آن‌ها می‌تواند باعث زخم و عفونت‌های شدید شود. با این وجود شاید شما متوجه گزش آن‌ها نشوید.
محل گزش عنکبوت‌های منزوی قهوه‌ای
وقتی که عنکبوت منزوی قهوه‌ای نیش میزند، اغلب شما دردی حس نمی‌کنید، پس از آن پوست قرمز شده، رنگ آن به سفید تغییر کرده، یک تاول سرخ و گرد در آن ایجاد شده و دردناک می‌شود. نیش این عنکبوت‌ها در موارد نادر منجر به مرگ می‌شود. در صورت گزیده شدن توسط این عنکبوت، سریعاً به پزشک مراجعه کنید. بهتر است برای شناسایی دقیق، عنکبوت را به همراه خود ببرید.

جهت دانلود فایل روی لینک زیر بزنید

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

قيمت فايل:10000 تومان
خريد فايل
دسته بندی ها
تبلیغات متنی