سایت کاریابی جویا کار

مدت زمان خدمت سربازی تغییر یافت

دسته بندي: اخبار
22 فروردین
مدت زمان خدمت سربازی تغییر یافت
مدت زمان خدمت سربازی تغییر یافت

متن کامل اطلاعیه

مدت خدمت وظیفه امسال از ۲۴ ماه به ۲۱ ماه تغییر یافت/ افزایش مدت خدمت سربازی فعلاً منتفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: با توجه به استقبال جوانان در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهت استفاده بهینه از خدمت کارکنان وظیفه فعلا بحث ضرورت افزایش مدت خدمت سربازی منتفی شد در همین راستا با موافقت سردار ریاست ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی افزایش مدت خدمت دوره ضرورت تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و در سال ۱۳۹۴ نیز کماکان مقررات سال ۱۳۹۳ یعنی به مدت ۲۱ ماه ضرورت استمرار خواهد یافت.
کمالی همچنین اعلام داشت: در اجرای بند الف ماده ۴ قانون خدمت وظیفه عمومی مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه بوده و در صورتی که مشمولان مازاد و یا کم‌تر از تعداد مورد نیاز باشد ستاد کل می‌تواند آن را به کمتر یا بیشتر از مدت فوق تغییر دهد، لذا در سال ۱۳۹۳ با توجه به تعداد مشمولین اعزامی و نیاز نیروهای مسلح تصمیم گرفته شد برابر قانون از سال ۱۳۹۴ مدت خدمت دوره ضرورت ۲۴ ماه تعیین گردد.
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر این اساس مدت خدمت دوره سربازی ۲۱ ماه بوده و در مناطق عملیاتی و امنیتی ۳ ماه مناطق محروم و بد آب و هوا ۲ ماه و نیز به ازای هر فرزند ۲ ماه کسر خواهد شد.
این مقام مسئول در نیروهای مسلح در پایان افزود: مدت خدمت کارکنان وظیفه مامور به دستگاه‌های غیرنظامی به جز یگان‌های حفاظت و دژبان همچنان برابر مقررات سال ۱۳۹۳ مدت ۲۴ ماه خواهد بود و افزایش مدت خدمت سربازی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.


فراخوان مشمولان دیپلم و زیردیپلم فروردین ۹۴

سازمان وظیفه عمومی ناجا کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم فروردین ماه ۱۳۹۴ را به خدمت سربازی فراخواند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن فراخوان کلیه مشمولان غایب و غیرغایب متولد ۱۳۵۵ تا پایان فروردین ماه ۱۳۷۶ برای انجام خدمت دوره ضرورت، طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولان دیپلم و زیر دیپلم سال های مذکور که برگ آماده به خدمت به تاریخ نوزدهم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ دریافت کرده اند، می بایست در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور یابند.
مشمولان ساکن تهران بزرگ
کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ می بایست راس ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۹/۰۱/۹۴ به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساکن سایر استان های کشور
کلیه مشمولان دیپلم و زیردیپلم غایب و غیر غایب که دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ می باشند راس ساعت ۷ صبح چهار شنبه مورخ ۱۹/۰۱/۹۴ به محل و مراکزی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در قالب برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش ابلاغ شده است حضور یابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
لازم به ذکر است، عدم حضور به موقع در زمان و محل های تعیین شده غیبت محسوب می شود.
گفتنی است، آندسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش، نشده اند، می توانند به نزدیکترین دفتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام و بر اساس اطلاعات درج شده در آن اقدام کنند .


قرار نیست همه آنهایی که برای جریمه غیبت سربازی ثبت نام کرده اند، معاف شوند

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن اعلام آخرین تعداد ثبت نام کنندگان برای پرداخت جریمه ریالی سربازی، به برخی از سوالات مخاطبان ایسنا پاسخ داد.
سردار ابراهیم کریمی با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان جریمه ریالی سربازی تا آخرین روز کاری اسفند ماه ادامه داشت، اظهارکرد: برابر آخرین آمارها تا کنون قریب به ۲۸۰ هزار نفر در سراسر کشور برای پرداخت جریمه ریالی به جای سربازی ثبت نام کرده اند که البته آمار قطعی این افراد پس از جمع بندی‌های نهایی اعلام خواهد شد و این تعداد بر اساس جمع بندی‌های اولیه است، بنابراین ممکن است این آمار تغییر کند.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه پس از تعطیلات نوروزی رسیدگی به درخواست این افراد مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت، اظهارکرد: اینطور نیست که هرکسی که در اجرای این طرح ثبت نام کند امکان معافیت از سربازی با پرداخت جریمه برایش فراهم شود، مدارک افراد راستی آزمایی شده و پس از آن افرادی که دارای شرایط مندرج در قانون و آیین نامه باشند می‌توانند با پرداخت مبلغ جریمه از سربازی معاف شوند.
کریمی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تمدید ثبت نام وجود دارد یا خیر، گفت: مهلت ثبت نام یک بار تمدید شد و بطور میانگین از پانزدهم بهمن ماه تا پایان اسفند روزانه حدود ۱۰ هزار نفر به دفاتر پلیس+۱۰ سراسر کشور مراجعه کردند. اما اگر بنا باشد مجددا تصمیمی درخصوص تمدید مهلت ثبت نام گرفته شود بعد از بررسی‌های لازم و نیز رسیدگی به درخواست ثبت نام کنندگان انجام خواهد شد و در حال حاضر نیز تصمیمی برای تمدید وجود ندارد.
به گفته وی، تعداد ثبت نام کنندگان بر اساس همان پیش بینی‌هایی است که از قبل از اجرای طرح انجام شده است و از قبل نیز پیش بینی ثبت نام همین تعداد شده بود.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه آیا ممکن است پس از ثبت نام و نداشتن شرایط لازم برای پرداخت جریمه، این دسته از افراد در اولویت برخورد قرار گیرند یا خیر، گفت: ببینید ما اطلاعات تمام مشمولان سربازی اعم از غایب و غیر غایب را داریم. بنابراین برای چندمین باز تاکید می‌کنم که شهروندان نباید نگرانی از این بابت داشته باشند و ثبت نام آنان تنها به معنای این است که آنان اعلام می‌کنند که متقاضی پرداخت جریمه هستند.
وی ادامه داد: مدارک نیز برای این از افراد گرفته می‌شود که رقم جریمه‌شان مشخص شود، همانطور که می‌دانید افراد متاهل، دارای فرزند و نیز افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف و سال‌های غیبت رقم جریمه‌شان متفاوت است.
برای متقاضیان پیامک ارسال می‌شود
کریمی درباره اینکه چه زمانی از متقاضیان برای پرداخت جریمه دعوت خواهد شد؛ گفت: پس از پایان مراحل راستی‌آزمایی از طریق پیامک مراحل مختلف طرح و نتیجه بررسی‌ها را به متقاضیان اطلاع خواهیم داد. بنابراین تاکید می‌کنم که لازم است متقاضیان از مراجعه حضوری با سازمان یا دیگر رده‌های وظیفه عمومی در سراسر کشور خودداری کنند.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ادامه داد: اطلاع رسانی‌های بعدی در این خصوص پس از اتمام تعطیلات نوروزی نیز انجام خواهد شد و متقاضیان بدانند که سازمان وظیفه عمومی در تلاش است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درخواست‌ها رسیدگی کند.

ثبت نام ۲۸۰ هزار نفر برای خرید جریمه مشمولان غایب/ تهرانی ها بیشترین متقاضیان ثبت نام

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ثبت نام ۲۸۰ هزار نفر برای خرید جریمه مشمولان غایب خبر داد
سردار ابراهیم کریمی گفت: ثبت نام در حال حاضر پایان یافته و در صورتی که تمدید یابد، آن را اطلاع رسانی می کنیم.
وی ادامه داد:تاکنون ۲۸۰ هزار نفر برای خرید جریمه مشمولان غایب به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه و جهت ثبت نام اقدام کرده اند.
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی افزود:تهران بیشترین متقاضیان ثبت نام و خراسان جنوبی کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.
سردار کریمی با تاکید بر اینکه کارت های معافیت و پایان خدمت قدیمی از ابتدای سال از درجه اعتبار ساقط شد، بیان داشت: تعویض این کارت ها در سال جاری ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۸ میلیون و ۳۰۰ کارت معافیت و پایان خدمت تعویض شد.



تگ هاي مطلب: مدت زمان خدمت سربازی, زمان خدمت سربازی, خدمت سربازی و معافیت ها, خدمت سربازی, سربازی, سرباز امریه, سرباز معلم
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی