سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

بودجه 98/ 10 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش" خرید خدمات" می‌روند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
4 دی

خبرنگار اجتماعی تسنیم در لایحه بودجه 98 که امروز منتشر شد در بندهای مربوط به آموزش و پرورش این موارد آمده است:

* به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند.

* به منظور توسعه عدالت آموزشی و افزایش کیفیت ارائه خدمات با تأمین شرایط لازم جهت برخورداری همگان از خدمات آموزشی و پرورشی در چارچوب قوانین و مقررات دولت، مجاز به خرید خدمات آموزشی از موسسان مدارس غیردولتی و ایجاد مدارس از طریق ظرفیت این تبصره است. تحصیل در این مدارس رایگان بوده و مسئولیت انتخاب مشارکت کنندگان این طرح‌ها و نظارت بر کیفیت و ارزیابی خدمات برعهده وزارت آموزش و پرورش است.

* دولت مکلف است از ابتدای سال تحصیلی 98-99 سالانه 10 درصد از دانش‌آموزان تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش را به صورت خرید خدمات از بخش غیردولتی واجد شرایط و ذی‌صلاح و به صورت آموزش رایگان علاوه بر تعداد دانش‌آموزان مشمول فعلی اداره کند. آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

* وزارت آموزش و پرورش مکلف است با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور از سال 98 تعداد ادارات آموزش و  پرورش مناطق و نواحی مستقر در مراکز استان‌‌ها را حداکثر به 62 واحد اداری کاهش دهد.

* وزارت آموزش و پرورش مکلف است با برنامه‌ریزی مناسب نیروی انسانی مورد نیاز خود از جمله در پژوهشسراها، راهنمایان آموزشی، مربیان بهداشت، متصدیان آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها را از طریق خرید خدمات تأمین کند به نحوی که تاپایان سال 98 حداقل 30 درصد و تا پایان سال 99 حداقل 50 درصد خدمات فوق از طریق خرید خدمات تأمین شود.

* وزارت آموزش و پرورش مکلف است از ابتدای سال 98 نسبت به تجمیع ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطقی که تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش آنها کمتر از 5 هزار نفر است، اقدام کند.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی