سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

50 درصد زنان کارمند کشور در آموزش و پرورش شاغلند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
25 دی
50 درصد زنان کارمند کشور در آموزش و پرورش شاغلند
مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش گفت که انتصابات زنان برحسب شایستگی باشد و هرچند در حال حاضر این انتصابات کند است اما امیدواریم سرعت بیشتری بگیرد.
 فرحناز مینایی پور در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: در کشور یک‌میلیون زن کارمند داریم که ۵۰۰هزار تن در آموزش‌وپرورش مشغول به خدمت هستند و۷میلیون دختر دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مدارس آموزش‌وپرورش می‌باشند که این آمار نشانگر وجود حوزه وسیعی از حضور زنان در وزارت آموزش‌وپرورش است.
مدیرکل دفتر امور زنان تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش جایگاه ساختاری مشاوره امور بانوان در ادارات تنزل پیداکرده است و خوشبختانه مدیران کل به این حوزه به‌عنوان مشاوران خود در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی نگاه می‌کنند و اگر مدیرکل میدان عمل به مشاوره امور بانوان بدهد، این افراد می‌توانند یقیناً عملکرد خوبی در این حوزه داشته باشند.
وی در ادامه گفت: مدیران کل استانی توجه داشته باشند که انتصابات زنان برحسب شایستگی باشد و هرچند در حال حاضر این حرکت کند است اما امیدواریم تندتر شود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل دفتر امور زنان خاطرنشان کرد: در بودجه برای دفتر امور زنان اعتبار اندکی دیده‌شده است که حتی برای انجام چند طرح با مشکل روبرو هستیم و از مدیران کل استان‌ها می‌خواهیم که از درآمدهای اختصاصی استان سهمی در اختیار این حوزه قرار بگیرد.
مینایی پور با اشاره به بخشنامه ورزشی که به استان‌ها ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه ارسالی و تأکید وزیر آموزش‌وپرورش، سه روز در هفته روزی یک ساعت برای فعالیت‌های ورزشی بانوان همکار در ادارات آموزش‌وپرورش در نظر گرفته شود.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: اخبار معلمان, وزارت آموزش و پرورش, اخبار آموزش و پرورش
منبع خبرایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی