فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 250
lاین درس یکی از اصلی ترین دروس رشته های مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر می باشد.
lدر کامپيوترهاي اوليه براي انجام يک دستور خاص(مثلا جمع) ورودي ها به فرم مبناي 2 به دستگاه داده مي شد و سپس خروجي به صورت مبناي 2 مشاهده مي شد و بعد از آن دستورات بعدي انجام مي شد. lبا استفاده ساختار فون نيومن کامپيوترهايي توليد شدند که قادر بودند دستورات را در حافظه ذخيره کنند و سپس آنها به طور خودکار و متواليا اجرا شوند. lبه يک مجموعه دستورات که توسط کامپيوتر اجرا مي شود برنامه گفته مي شود.
lچون برنامه هاي اوليه به صورت کدهاي دودوئي که مستقيما قابل فهم به زبان ماشين بود نوشته مي شدند به اين برنامه ها برنامه ها به زبان ماشين (machine language program) گفته مي شد و به هر دستور، يک دستور زبان ماشين گفته مي شد. lمشکل نوشتن برنامه به زبان ماشين سختي نوشتن و ناخوانايي آن بود. lبراي رفع اين مشکل زبانهاي اسمبلي شکل گرفت. در اين زبان ها براي هر دستور زبان ماشين يک عبارت تعريف شده است. مثلا براي جمع دو خانه حافظه A و B عبارت ADD A,B . در اين حالت برنامه نويس به جاي نوشتن يک سري 0 و1 ، با اين عبارات برنامه خود را مي نوشت. lبرنامه اي که برنامه اسمبلي نوشته شده توسط کاربر را به زبان ماشين تبديل مي کند اسمبلر خوانده مي شود. l l l
فهرست مطالب
lمنظور از برنامه نويسي کامپيوتر
lتاريخچه مختصر برنامه نويسي
lمراحل نوشتن يک برنامه
lقالب کلی برنامه ها در زبانC
انواع خطاهای برنامه نویسی
lنمایش متن, دستور printf و کاراکترهای کنترلی
lآشنایی با مفهوم متغیرها و عملگرها
lچاپ مقدار متغيرها
lدستورات ورودي: scanf, getche, getch lفرمت بندي خروجي
lتبديل انواع
lتقدم عملگرها l
lتعینن طول میدان در دستورات scanf, printf l
تبدیل انواع داده ای به یکدیگر
lعملگرهای ++, --
lدستورات شرطی: if, if-else, switch-case l
دستور break l
حلقه ها: while, for, do-while l
حلقه های تودرتو l
lتوابع ( مفهوم, طرز تعریف)
lتوابع کاربر- توابع کتابخانه ای
lمتغیرهای محلی و سراسری
lتوابع بازگشتی
lخوانایی برنامه
lآرایه ها
lدستورdefine l
آرایه های چندبعدی
lرشته ها
کامپیوتر