سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت زندگی نامه ابن تیمیه حرانی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
30 اردیبهشت

 

شامل 32 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم انسانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

تقى‌الدین‌ ابوالعباس‌ احمدبن‌ شهاب‌الدین‌ عبدالحلیم‌بن‌ مجدالدین‌ عبدالسلام‌‌بن‌ عبدالله‌‌بن‌ ابى‌‌القاسم‌ محمدبن‌ الخضربن‌ محمدبن‌ الخضر الحرانى‌ الدمشقى‌ الحنبلى معروف و مشهور به «ابن‌تیمیه» و ملقب به «شیخ الاسلام»، در روز دهم ربیع الاول سال 661 هجری قمری ( مصادف با 22 ژانویه 1263 میلادی) در شهر حرّان -از توابع شام- دیده به جهان گشود. تا هفت سالگی در آن سرزمین زندگی کرد. به خاطر حمله سپاه مغول، عبدالحلیم، پدر ابن تیمیه مجبور شد به همراه خانواده، وطن خویش را ترک و به‌سوی شام (دمشق) حرکت کند و در آنجا اقامت گزیند. چون پدر ابن تیمیه، روحانی حنبلی‌مذهب بود، فرزند خود را به مدارس حنابله فرستاد تا فقه حنبلی را فرا گیرد. برای همین او در فقه پیرو مذهب حنبلی و در کلام، طریقت سلفیان را برگزید.

ابن تیمیه 17 ساله بود که قاضی المقدسی (699 ه/1300م) به وی اجازه فتوا داد. او در بیست سالگی (682) پدرش را از دست داد و خود به‌جای پدر عهده‌دار تدریس شد. او زندگی ساده‌ای داشت و برادرش مسئول تأمین مخارج زندگی وی بود. هنگامیکه 30 ساله بود به وی پیشنهاد قاضی‌القضاتی داده شد؛ اما نپذیرفت.

از آغاز قرن هشتم، برخی تفکرات وی باعث شد تا در زندگی خود دچار شرایط سخت شود. وی در آن سال‌ها عقیده تشبیه و تجسیم و جهت داشتن خداوند را مطرح کرد. وقتى ساکنان شهر «حماة» از او درباره تفسیر آیه «الرَّحْمَنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى» پرسیدند، وى در تفسیر آن جایگاهى براى خداوند در عرش تعیین کرد. چنان‌که در دیگر فتاوای وی نیز مشهود است، وی قائل به جسمانیّت خداوند بلاکیف بوده و این نظر را به اهل حدیث و ظاهرگرایان نسبت داده است. این تفکر باعث شد تا قاضی وقت، او را در سال 705ه.ق در دادگاه، محکوم و به زندان فرستاد. بعد از دو سال، از زندان آزاد شد و مجدداً به نشر عقاید خود پرداخت. پافشاری دوباره ابن‌تیمیه بر عقاید خود، سبب شد قضات هر چهار مذهب، حکم دستگیری و زندان کردن او را صادر کنند و در سال 721، دوباره محکوم به زندان شد و سرانجام در سال 728، در زندان قلعه دمشق درگذشت.

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

آثار و نوشته‌های ابن‌تیمیه

اندیشه‌های اقتصادی ابن‌تیمیه

قیمت عادلانه

قیمت‌های معادل و هم‌ارز

مکانیسم بازار

شروط رقابت کامل

عدالت

ماهیت و وظیفه پول

تنزل دادن ارزش پول

پرداخت دستمزد کارگران از بیت‌المال

قانون گرشام

عرضه و تدارک کالای عمومی

مالیات و فرار مالیاتی

درآمدهای دولت

مخارج عمومی

پایان

 

عنوان :  زندگی نامه ابن تیمیه حرانی

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 32

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم انسانی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:32
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی