سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت صندوق سرمایه گذاری مشترک

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
30 اردیبهشت

 

شامل 34 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، نهادی مالی است که فعالیت اصلی آن سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار بوده و مالکان آن به نسبت سرمایه گذاری خود، در سود و زیان صندوق شریک‌اند. به‌عبارت دیگر ، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، نهاد مالی تخصصی است که با وجوه اخذشده از سرمایه‌گذاران، در سبد متنوعی از اوراق بهادار سرمایه‌گذاری نموده و در مقابل، واحدهای سرمایه‌گذاری خود را به آنان واگذار می‌نماید. هر واحد سرمایه‌گذاری صندوق، نماینده نسبت متناسبی از پرتفوی اوراق بهاداری است که صندوق، به نمایندگی از سرمایه‌گذاران خریداری کرده و اداره می‌نماید. صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری از جمله نهادهای مالی بازار سرمایه به‌شمار می‌آیند که در طی سال‌های اخیر به جایگاه ویژه‌ای در این بازار دست یافته‌اند. رشد روزافزون این صندوق‌ها نمایان‌گر اقبال عمومی به آن‌ها در عرصه اقتصاد ملی است.

آغاز فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری به‌سال 1822 برمی‌گردد؛ که ویلیام اول دستور تأسیس "شرکت سهامی عام کشورهای اسکاندیناوی برای تسهیل در صنعت ملی" را داد. این شرکت را اولین شرکت سرمایه‌گذاری در دنیا تلقی می‌کنند. اگرچه تاریخ تشکیل صندق سرمایه‌گذاری به اوایل قرن هیجدهم میلادی برمی‌گردد، ولی پس از جنگ جهانی اول، رونق اقتصادی آمریکا موجب تشکیل سرمایه‌های کوچک و بزرگ نزد خانوارهای آمریکایی گردید و تمایل آنها به سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیر مستقیم بر روی سهام شرکت‌ها افزایش یافت؛ از این‌رو، نخستین صندوق مشترک سرمایه‌گذاری به‌شکل امروزی به‌نام تراست سرمایه‌گذاران ماساچوست، در سال 1924 در شهر بوستون آمریکا تشکیل گردید.

 و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه

شرکت سرمایه‌گذاری

اهداف صندوق‌های سرمایه‌گذاری

ویژگی‌های اصلی صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری

انواع صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری

مزایا و معایب صندوق سرمایه گذاری مشترک

پایان

 

عنوان :  صندوق سرمایه گذاری مشترک

فرمت : پاورپوینت

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


اقتصاد
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی