سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مروری بر سیر تحول در مکاتب اقتصاد کلان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
30 اردیبهشت

 

فرمت فایل: ppt

تعداد اسلاید: 171

 

روند تکامل مکتب اقتصادی پدیده ها و واقعیات اقتصادی در اندیشه انسان تاثیر دارد و تفکر او را برای توجیه و حل مساله ای بر می انگیزد، تلاش فکری انسان برای بیان رابطه حتمی و مطلق بین پدیده های اقتصادی، نظریات اقتصادی گوناگونی را شکل می دهد که دارای یک شیوه بررسی و در مدار اصول یکسانی باشد و یک مکتب اقتصادی را ایجاد می کند.

هر مکتب اقتصادی بر مبنای یک سری اصول و دیدگاه های رایج در جامعه و به علل و موجبات خاصی پدید آمده است. در بررسی مکاتب و رویکردهای اقتصادی ناگزیر از بررسی و مطالعه علل پیدایی هر مکتب هستیم. هر مکتب بر اساس نیازهای بشری و عقاید اجتماعی شکل می گیرد که با شرایط زمانی و مکانی سازگار بوده و با گذشت زمان از اهمیت و اعتبارش کاسته می شود.

مبدا و شروع نگاه به اقتصاد به صورت مدرن و علم دانشگاهی به تفکرات اقتصادی قبل از نیمه دوم قرن 18 یعنی زمانی که آدام اسمیت کتاب «ثروت ملل» خود را به رشته تحریر درآورده، بر می گردد.

در بین سال های 1500 که مرکانتیلیست ها پا به عرصه وجود می گذارند تا سال 1776 یعنی سالی که کتاب ثروت ملل نوشته شده، شرایط بسیار گوناگونی در زمان ها و مکان های متفاوت مشاهده می شود. خصوصیات به وجود آمده در طی دوره اخیر، تفاوت قابل ملاحظه ای را با دوره های قبل به وجود آورده است، از جمله به وجود آمدن مکاتب اقتصادی که تفکرات نظام مند و واحدی را در اندیشه و شکل دهی سیاست گذاری ها ایجاد کرده اند.

مکاتب

مسایل و مشکلات اقتصادي خيلي جلوتر از نيمه دوم قرن 18 يعني زماني که آدام اسميت کتاب ثروت مال را بيان مي کند قابل طرح است.


اقتصاد
قيمت فايل:12000 تومان
تعداد اسلايدها:171
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی