سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال کمبود توجه ـ بیش فعالی و آموزش والدین

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

عنوان:

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 35

 

اختلال کمبود توجه بیش فعالی وضعیتی است که در بعضی کودکان پیش دبستانی و یا در سالهای اولیه مدرسه ظاهر می شود. برای این کودکان کنترل رفتار یا توجه داشتن سخت است. اینطور برآورد شده است که بین 3 تا 5 درصد از کودکان یا تقریباً دو میلیون کودک در آمریکا به این اختلال دچار باشند یعنی در هر کلاس 25 تا 30 نفره یک کودک مبتلا به ADHD وجود دارد( محمدزاده، 1386).

ADHD یکی از شایع ترین اختلال های عصبی ـ رفتاری کودکی است و بر بسیاری از جنبه های رشد شامل رشد عملکرد اجتماعی، هیجانی و شناختی در محیط خانه و مدرسه اثر
می گذارد (هلموث، 2005، ترجمه توکلی زاده، 1386).

در این اختلال، فرد دارای هوش عادی یا جتی گاهی بهتر از عادی است، ولی دارای دامنه توجه کمتر، حواسپرتی و بی قراری، تکانشگری و فزون جنبشی است. تمام ویژگی هایی که در کودکان دارای نارسایی توجه / فزون جنبشی مشاهده می شود، در افراد عادی نیز دیده می شود و تنها تفاوت، در شدت و تداوم نشانه هاست. این کودکان در واقع کارهایی را انجام می دهند که کودکان دیگر به آنها فکر می کنند، ولی آنها را انجام نمی دهند. از همین رو، برخی دانشمندان این اختلال را « اختلال کنترل تکانش» می دانند (کوئین و استرن، ترجمه علیزاده، 1385).

 

فهرست مطالب

بخش اول :اختلال کمبود توجه ـ بیش فعالی

تاریخچه ADHD

سبب شناسی

مشکلات ناشی از بیش فعالی

تیزهوشی و بیش فعالی

بخش دوم : آموزش والدین

كنترل كودك بر اساس رویکرد رفتاري

بخش سوم : سلامت

سلامت جسمانی

اضطراب

اختلال خواب

رشد اجتماعی و کارکرد اجتماعی

افسردگی

بخش چهارم : تحقیقات انجام شده در ایران و جهان


روان شناسی
قيمت فايل:10000 تومان
تعداد اسلايدها:35
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی