سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مفهوم سرقفلی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

 

شامل 34 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

قوانین مربوط به کسب و کار و اجاره یا خرید ملک و مغازه در قوانین حقوقی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و نیازمند توجه و دقت بسیار است . چرا که اگر این قوانین درست و کامل رعایت نگردند می توانند برای افرادی ذیربط مشکلات حقوقی و قضایی عمده ای را ایجاد کرده و هزینه های بسیاری را به آنها متحمل نمایند .

در مورد قوانین اجاره و کسب و کار یکی از مورادی که مورد سوال بسیاری از دارندگان کسب و کار و مغازداران اعم از مالک و یا مستاجر می باشد مسئله سرقفلی است .

سرقفلی چیست ؟

سرقفلی مبلغی است که مالک در ازای اجاره ملک خود به دیگری از آن دریافت می کند . در قوانین مربوط به سال های قبل از ۱۳۷۶ حق سرقفلی و کسب و پیشه یکسان بوده و در این قانون در صورت واگذاری ملک به فردی دیگر به عنوان اجاره در زمان پایان مدت اجاره مالک نمیتواند مستاجر را بیرون کرده مگر مبلغی را به عنوان حق کسب و پیشه به ان بدهد اما در قوانین سال ۷۶ به بعد مالک در پایان قرارداد می تواند مستاجر را بیرون کرده و حکم تخلیه را بگیرد .

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
سرقفلی چیست ؟
حق کسب و پیشه چیست ؟
تفاوت حق سر قفلی و حق کسب و پیشه در چیست ؟
برای خرید سرقفلی یک ملک چه مواردی را باید رعایت کرد؟
نکات مربوط به فروش سرقفلی یک ملک
انواع سند سرقفلی
انتقال سندسرقفلی و شرایط آن
حکم اجاره دادن محل سرقفلی 
حکم انجام تغییرات فیزیکی در محل سرقفلی چیست؟ 
پایان

 

عنوان : مفهوم سرقفلی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 492 کیلوبایت

تعداد صفحات : 34

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


فقه و حقوق اسلامی
قيمت فايل:10800 تومان
تعداد اسلايدها:34
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی