سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مفهوم نحله چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

 

شامل 31 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

یکی از اصطلاحاتی که همسران باید با آن آشنا باشند " نحله" یا بخشش است. در این مبحث با مفهوم نحله و شرایط قانونی برای پرداخت آن آشنا می شویم .

نحله مبلغی است که دادگاه با توجه به سالهای زندگی مشترک ، نوع کارهایی که همسر در خانه شوهر انجام داده و توانایی مالی مرد،  از باب بخشش (‌نحله) برای زن تعیین می‌نماید.

البته برای پرداخت نحله شرایطی وجود دارد:

1- طلاق نباید به درخواست زن باشد.

2- در طول زندگی مشترک و تا قبل از اقدام به دادخواست طلاق از جانب شوهر امکان مطالبه نحله وجود ندارد.

3-  نحله با اجرت المثل قابل جمع نیست بدین صورت که اگر اجرت المثل به هر دلیلی به همسر تعلق بگیرد دادگاه نمی تواند برای زن نحله تعیین کند.

4-    در تعیین نحله بر خلاف اجرت المثل نیازی به کارشناسی نیست و مبلغ را قاضی دادگاه با توجه به سنوات زندگی مشترک و کارهایی که زوجه انجام داده است و خصوصا توان مالی مرد تعیین می کند.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف
اجرت المثل ایام زوجیت چیست؟
شرایط تعلق اجرت المثل
شرایط تعلق نحله
چگونگی تعیین اجرت المثل
چگونگی تعیین نحله
نحوه اقامه دعوی
پایان

 

عنوان : مفهوم نحله چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 588 کیلوبایت

تعداد صفحات : 31

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


فقه و حقوق اسلامی
قيمت فايل:10800 تومان
تعداد اسلايدها:31
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی