سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آشنائی با تمدن ایلامی ها و معماری زیگورات چوغازانبیل

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
28 اردیبهشت

مربوط به درس آشنایی با معماری جهان در 44 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

 

عیلامی‌ها یا ایلامیان یکی از اقوام سرزمین ایران بودند که از ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد تا ۶۴۰ پیش از میلاد، بر بخش بزرگی از مناطق جنوب غربی فلات ایران فرمانروایی می‌کردند.
تمدن عیلام یکی از قدیمی‌ترین و نخستین تمدن‌های جهان است. بر اساس بخش‌بندی جغرافیایی امروز، عیلام باستان سرزمین‌های خوزستان، فارس، کردستان ایلام و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، استان کرمان، لرستان، استان چهارمحال و بختیاری، و کرمانشاه و در دوران هایی تا جنوب دریاچه ارومیه را شامل می‌شد.
نام این قوم هالتامتی (Haltamti) و سپس آتامتی (Atamti) بود که اکدیان آن را عیلام تلفظ می‌کرده و در کتابِ مقدس یهودیان نیز به همین شکل آورده شده است. این واژه به معنای «کوهستانی» است، که به محل زندگی این مردمان در دامنه‌های زاگرس اشاره دارد.نام دو استان در ایران امروز برگرفته از نام آنان است. علاوه بر استان ایلام، نام خوزستان نیز از واژه Ūvjaآمده که از روی کتیبه نقش رستم و کتیبه‌های داریوش در تخت جمشید و شوش، به معنای عیلام بوده و بنا به گفته ایرج افشار در «نگاهی به خوزستان: مجموعه‌ای از اوضاع تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی منطقه» در یونانی Uxiتلفظ می‌شده و اگر گفته ژولآپِر را بپذیریم در عیلامی Xusیا Khuzبوده است.

فهرست مطالب

1.آشنائی با تمدن ایلامی ها

زبان مردمان عیلام

عیلامیان؛ نه سامی و نه آریایی

عیلامیان و سومری‌ها

2.بررسی بنای چغازنبیل از نظرمعماری

بناهاي مهم چغازنبيل

بناهاي داخل حصار اول

بناهاي داخل حصار دوم

بناهاي ديگر چغازنبيل

بررسی معماری

نوع ساختار زيگورات

مصالح چغازنبیل

ناودانهاي زيگورات

دو ويژگي مهم بناي زيگورات


معماری
قيمت فايل:7000 تومان
تعداد اسلايدها:44
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی