سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: اولویت صندوق ذخیره فرهنگیان، جوان‌گرایی در کنار تخصص‌گرایی است.

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
28 بهمن
صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: اولویت صندوق ذخیره فرهنگیان، جوان‌گرایی در کنار تخصص‌گرایی است.
در پی انتشار مطلبی از سوی شبکه های اجتماعی با عنوان «صندوق ذخیره فرهنگیان به قانون منع به کارگیری بازنشستگان پشت کرد!» در تاریخ ۹ بهمن۱۳۹۷، صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد: اولویت صندوق ذخیره فرهنگیان، جوان‌گرایی در کنار تخصص‌گرایی است.
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، با استناد به آرای دیوان محاسبات کشور و دیوان عدالت اداری، نهاد دولتی محسوب نمی‌شود و به تبع آن مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نیست اما در کنار نیروهای متخصص و مجرب از راهبرد پرورش نیرو و جوانگرایی برای پیشبرد اهداف موسسه و سودآوری برای فرهنگیان عضو بهره می‌گیرد.
در حالی گزارش آن رسانه به اظهارات کیومرث داوودی، معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور استناد می‌کند که پس از اظهارات وی، مستندات لازم توسط این موسسه ارائه شد و در نهایت دیوان محاسبات کشور طی نامه رسمی، موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را مشمول قانون فوق ندانست. علاوه برآن، دیوان عدالت اداری نیز طی رای‌های مکرر که در بازه‌های زمانی مختلف صادر شده است، موضوع غیردولتی بودن موسسه را مورد تایید قرار داده است.
همان طور که آن رسانه اذعان دارد، علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش به صراحت اعلام کرده است که همه نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات بر غیردولتی بودن این صندوق تاکید دارند، بنابراین مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان نمی شود زیرا موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از بودجه دولت هیچ استفاده‌ای نمی‌کند و پولی که دولت به حساب صندوق و فرهنگیان واریز می‌کند بابت کمک دولت به فرهنگیان است.
بدیهی است که این موضوع به معنی نفی جذب، آموزش و بکارگیری نیروهای متخصص و جوان در کنار نیروهای مجرب، در صندوق ذخیره فرهنگیان نیست و این سیاست در روال انتصابات هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران ارشد در حال اجرا است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: صندوق ذخیره فرهنگیان, اولویت صندوق ذخیره فرهنگیان
منبع خبروزارت آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی