سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

فقط وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش می‌توانند به مدارس بخشنامه تکلیفی ابلاغ کنند.

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
28 بهمن
فقط وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش می‌توانند به مدارس بخشنامه تکلیفی ابلاغ کنند.
پنجمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: نشاط در یادگیری رو به کاهش است؛ بچه‌ها به نوعی از مدرسه می‌ترسند و استرس و اضطراب دارند و عواملی ایجاد شده است که دانش‌آموزان در مدرسه احساس نشاط و شادی نمی‌کنند.
وی ادامه داد:  بچه‌ها به سختی به مدرسه می‌آیند و با شادی از مدرسه خارج می‌شوند و این نشان دهنده ضعف ماست که بچه‌ها در مدرسه احساس نشاط نمی‌کنند و این همان نگرانی است که از روز اول فعالیتم به عنوان وزیر، به دنبال حل آن بوده‌ام.
بطحایی با بیان اینکه رقابت‌های فردی جای فعالیت گروهی را گرفته است، گفت: کسانی که مهارت زندگی را یاد می‌گیرند و صبوری می‌کنند، تشویق نمی‌شوند بلکه مدال را گردن کسی می‌اندازیم که فرمول‌های بیشتری بلد باشد و این اقدام اشتباه است.
وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش اگر بخواهد به موفقیت دست پیدا کند باید جرأت و جسارت این کار را داشته باشد، افزود: مقاومت در برابر تغییر زیاد است و این از عهده یک وزیر و دو وزیر بر نمی‌آید.
وزیر آموزش و پرورش به خوشحالی دانش‌آموزان از تعطیلات نابهنگام مدارس اشاره کرد و ادامه داد: وقتی دانش‌آموزان می‌شنوند که مدرسه به دلیل آلودگی هوا، تعطیل است، خوشحال می‌شوند و جیغ و هورا می‌کشند؛ در حالی که باید همه ناراحت شوند و این چیزی است که باید اصلاح شود یعنی مدرسه آنقدر بانشاط باشد که دانش‌آموز از تعطیلی آن خوشحال نشود.
وی با اشاره به طرح «بازی و یادگیری» گفت: این طرح به معنای آموزش در حین بازی است که در گام اول در یک‌هزار مدرسه ابتدایی برای پایه‌های اول تا سوم دبستان انجام می‌شود و امیدواریم که گسترش یابد و مدارس شادابی داشته باشیم.
بطحایی به برنامه ویژه مدارس اشاره کرد و افزود: این طرح در پایه‌های چهارم تا ششم ابتدایی و متوسطه اول اجرا شده است و در این طرح، ۲ ساعت از زمان آموزش در اختیار مدارس قرار گرفته است که با خلاقیت خود به آموزش می‌پردازند.
وی با اشاره به حذف آزمون‌های زائد و کتاب‌های کمک درسی از مدارس ابتدایی گفت: این طرح را نیز در سال‌جاری  شروع کردیم و معتقدیم که نباید در دوره ابتدایی تست‌های مکرر داشته باشیم و خوشبختانه این موضوع در دوره ابتدایی متوقف شده است و برای دوره متوسطه اول و دوم در حال کار هستیم.
وزیر آموزش و پرورش به اقداماتی که آموزش و پرورش برای ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و تمرکز زدایی انجام داده است، اشاره کرد و ادامه داد: نظام انتخاب و انتصاب مدیران در سال جاری برای ۳۲۰۰ مدرسه که مدیر نیاز داشت، اجرا شد و در سال بعد نیز اجرایی می‌شود همچنین سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران را در حال اجرا داریم و معتقدیم اگر مدیر توانمند باشد، عصا را از زیر بغل مدرسه خارج می‌کند و مدیریت مدرسه به خوبی و باخلاقیت انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال گذشته بررسی کردیم که در برخی مناطق در طول یک‌سال، هزار بخشنامه به مدارس ارسال شده است یعنی به مدرسه گفتیم تو کور و کر هستی و من به تو می‌گویم که چه کاری انجام دهید، در حالی که اینگونه نباید باشد و در این راستا مدیران مدارس دوره آموزشی را گذرانده و گواهینامه صلاحیت و شایستگی را دریافت می‌کنند.
بطحایی با بیان اینکه نظام سنجش و کیفیت در سال جدید استقرار می‌یابد و با مدارس با موقعیت قبلی خودش ارزیابی می‌شوند، گفت: مورد آخر، تفویض اختیار است که به مدیران مدارس باید داده شود و در این راستا نیز دیروز بخشنامه آن را صادر کردم که فقط وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش می‌تواند بخشنامه تکلیفی دهد و بقیه بخشنامه‌ها جنبه تکلیفی ندارد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: پنجمین همایش ملی روان‌شناسی مدرسه, وزیر آموزش و پرورش, بخشنامه تکلیفی
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

ناشناس در 28/11/1397 - 16:09 نوشته:

زمامداران این دولت فقط حرف مفت میزنن .
این طرح هم جز درد سر بدبختی چیزی نداره .
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی