سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت پیچ و مهره و گل میخ ؛ نکات کاربردی پیرامون آن

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
28 اردیبهشت

پیچ و مهره و گل میخ؛ نکات کاربردی پیرامون آن

 

 برای اتصال قطعات در صنایع مختلف از روش‌های متفاوتی مانند چسب، میخ، پرچ، بست، جوش، پیچ و مهره و … استفاده می‌شود که اتصال پیچ و مهره‌ای جزء پرکاربردترین موارد در صنعت فلزات است و همچنین در صنایع دیگری مانند صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، سد سازی و … نیز جزو پرکاربردترین اتصالات است.

پیچ و مهره چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیچ ابزاری میله‌ای شکل و از جنس فلز است که سر آن انواع مختلفی از جمله سر شش گوش، آلن، هرز گرد، سر مته‌ای، اتاقی، استوانه‌ای، سر خزینه، خروسکی، چوب و … دارد و همچنین دارای اشکال گوناگون و شیار‌های دورانی شکل منظم است و درکل در صنعت می‌توان آن را به هر شکل و فرمی در آورد. مهره هم ابزاری است فلزی- حلقوی و دارای اشکال هندسی با شیار‌های دورانی منظم که همراه با پیچ برای اتصالات در امور مختلف به هم چفت می‌شوند. پیچ و مهره برای اتصال قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشترین زمینه کاربرد آن نیز در زمینه‌ی صنعت است. استفاده از پیچ و مهره بیشتر برای مواردی استفاده می‌شود که در آینده بتوان در صورت لزوم آن قطعات را جداسازی کرد.

تاریخچه پیچ و مهره

در حالی که بعضی بر این باورند که تاریخچه پیچ و مهره به حدود ۷۴۵-۶۸۱ سال قبل از میلاد بر‌می‌گردد و مخترع آن را ارشمیدس می‌دانند؛ اما بعضی دیگر برادران وایت را در سال ۱۷۶۰ مسئول به ثبت رساندن دستگاه پیچ و مهره (دستگاه تولید پیچ‌  اولیه و ابتدایی) می‌شناسند. این پیشرفت‌ها در سال ۱۷۶۰ تا ۱۸۰۰ توسط برادران وایت و مادسلای به موضوعی مهم و بحث برانگیز به دلیل افزایش قابل توجه اتصالات پیچی تبدیل شد؛ تا اینکه پس از پیشرفت‌های بعدی برای تولید انبوه و تولید دستگاه‌های اتوماتیک پیچ در قرن ۱۹ متداول‌ترین شکل‌های سرپیچ، چاک دار، مربعی و شش گوش تولید شدند.
 


عمران و ساختمان
قيمت فايل:10900 تومان
تعداد اسلايدها:43
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی