سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مقاوم سازی سازه های مدفون

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
28 اردیبهشت

مقاوم سازی سازه های مدفون

 

سازه‌های مدفون

با توجه به سوابق لرزه خیزی كشور و همچنین نحوه احداث بناها، كشور در سال‌های گذشته و همچنین داشتن پتانسیل بالا در اكثر شهرهای پر جمعیت كشور برای وقوع زلزله، لازم است مسئله مصون سازی جامعه از آثار زلزله به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. نابودی سرمایه‌های ملی و انسانی بر اثر زلزله‌های مخرب، لزوم توجه به مقاوم سازی ابنیه و ساختمان‌های موجود را اجتناب ناپذیر می‌كند. در چند دهه اخیر تحقیقات زیادی در زمینه مهندسی زلزله صورت گرفته است.
‌تأمین ایمنی لرزه‌ای ساختمان‌های موجود باید درالویت برنامه‌های كلان كشور قرار گیرد. از جمله روش‌هایی كه در كشورهای مختلف جهت مقابله با تهدیدات ناشی از موج و قدرت تخریبی زلزله‌ها و انفجارات صورت گرفته، به كارگیری سازه‌های بتنی، سازه‌های مركب، دیوار‌حائل، حفاظ‌های بتنی، سازه‌های مجازی و موارد مشابه است.
سازه‌هایی كه با آئین نامه‌های متداول طراحی شده‌اند از لحاظ تأمین امنیت و سلامت جانی عملكرد خوبی دارند اما میزان خسارت وارد بر این سازه‌ها (بخصوص سازه‌هایی مثل بیمارستان و مراكز درمانی كه كارآئی آنها با اهمیت است) بالا بوده و از لحاظ اقتصادی تعمیر و مرمت آنها توجیه ندارد. آئین نامه‌های طراحی كنونی سازه‌ها در برابر زلزله عمدتاً با هدف كاهش تلفات جانی ناشی از زلزله تدوین شده‌اند و تجارب حاصل از زلزله‌های اخیر نیز نشان دهنده كارآمدی آنها در زمینه كاهش تلفات ناشی از زلزله است. ولی زلزله‌های بزرگ سال‌های اخیر نشانگر آن است كه میزان خسارت‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای در برخی موارد بسیار شدید بوده و خسارات مالی سنگینی را به دنبال داشته است.


عمران و ساختمان
قيمت فايل:9900 تومان
تعداد اسلايدها:38
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی