سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت اتصال مفصلی تیر میان طبقه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
29 اردیبهشت

اتصال مفصلی تیر میان طبقه

 

اتصال مفصلی تیر میان طبقه راه پله بتنی به ستون

امروزه در ساختمان‌های قاب خمشی بتنی اتصال پله در میان طبقه به ستون‌ها یکی از مشکلات طراحی و اجرایی محسوب ‌می‌شود. این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که اتصال تیر میان طبقه به ستون، در نرم افزار به صورت مفصل مدل سازی می‌شود این در حالی است که اجرای این اتصال مفصلی به علت عدم جزییات اجرایی مناسب با فرض اولیه (اتصال مفصلی) تطابق ندارد. آشکار است این اتصال غیراصولی تیر میان طبقه به ستون از نظر تغییر بارگذاری و در آخر تغییر رفتار چند ستون متصل به دال نیم طبقه پله، ضعفی آشکار برای این ستون‌ها و کل سازه محسوب می‌شود.
‌این اتصال بر اساس ظرفیت‌های موجود در ضوابط و ‌مقررات ملی ساختمان، مبحث ۳ تعریف شده و می‌تواند راهکاری مناسب برای تطبیق طراحی با اجرا باشد. از وظایف اصلی راه پله در ساختمان‌ها فراهم کردن امکان حرکت افراد از طبقه‌ای به طبقه‌ی دیگر است. این فلسفه وجودی راه پله‌ها در کنار مسایلی مانند افزایش تعداد طبقات ساختمان و استفاده از آنها به عنوان پله فرار اهمیت زیادی برای این
فضاها در سازه ایجاد کرده است.‌ باید در طرح و اجرای آنها دقت زیادی کرد تا در خدمت رسانی بدون وقفه آنها در مواقع اضطرای خللی وارد نیاید. پله در ساختمان از نظر سازه‌ای نقش دوم را دارد در حالی که هنگام خدمت رسانی، در نقش اول ظاهر می‌شود. به این معنا که با حذف پله، سازه ناپایدار و تخریب نمی‌شود لیکن خدمت رسانی سازه مختل می‌شود.
 


عمران و ساختمان
قيمت فايل:7900 تومان
تعداد اسلايدها:28
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی