سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تعریف و تاریخچه تحریم ها علیه ایران

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 54 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

تاریخ گواهی می­ دهد اول خرداد 1359 اولین باری است که دولت آمریکا بر ضد حکومت نوپا و انقلابی ایران به طور رسمی مجموعه اقدامات تنبیهی و به زبان ساده ­تر تحریم­ های اقتصادی را اعمال کرد.

یکی از نام آشناترین و پرکاربردترین واژه­ ها و ابزارهای سیاسی درعرصه مناسبات ایران و غرب به ویژه در سه دهه اخیر واژه «تحریم» است. قدمت بکارگیری این واژه سیاسی به عنوان ابزار ضد ایرانی به ماه­ های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی بر می­ گردد. در واقع اقدامات آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران گستره چشمگیری همچون: تهدید و تطمیع (سیاست چماق و هویج)، تهدید به استفاده از نیروی نظامی و قهرآمیز، عملیات پنهان در چارچوب اقدامات ستیزه جویانه و تحریم اقتصادی را در بر می­ گیرد.

تاریخ گواهی می­ دهد اول خرداد ۱۳۵۹ اولین باری است که دولت آمریکا بر ضد حکومت نوپا و انقلابی ایران به طور رسمی مجموعه اقدامات تنبیهی و به زبان ساده ­تر تحریم­ های اقتصادی را اعمال کرد. تحریم­ های ضد ایرانی از آن تاریخ تاکنون چندین بار درگیر فراز و فرود و گسترش دامنه اجرایی شد. یکی از مهم‌ترین بهانه­ های گسترش دامنه تحریم ­ها بر ضد ایران مقطع «ارجاع پرونده هسته ­ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل» است به طوری که پس از این تاریخ شورای امنیت و اتحادیه اروپایی به مجموعه تحریم‌گران جمهوری اسلامی اضافه شدند. اما همین تحریم­ ها با پایان مذاکرات هسته ­ای و دستیابی به برجام دستخوش تغییرات زیادی شد به گونه­ای که بخشی از آنها به طور کامل در هفته اول دستیابی به برجام لغو شد (تحریم­ های شورای امنیت) بخشی دیگر پس از یک سال به طور کامل لغو شد (تحریم­ های هسته ­ای اتحادیه اروپایی) برخی دیگر نیز متوقف شده است. (تحریم‌های هسته­ ای آمریکا)

مجموعه حاضر به بهانه سالگرد اعمال اولین تحریم ضد ایرانی نگاهی دارد به سابقه تحریم­ های­ کشورهای غربی (اروپا و آمریکا) و شورای امنیت سازمان ملل که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شدند

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف و تاریخچه تحریم ­­ها علیه ایران
تحریم ­های ایران بر اساس عامل تحریمی
تحریم ­های شورای امنیت سازمان ملل
تحریم ­های اتحادیه اروپا
تحریم ­های آمریکا بر ضد ایران
دسته‌بندی تحریم‌ها در نگاه کلی
برجام و تحریم ­ها
چالش لغو تحریم ­ها
پایان

 

عنوان : تعریف و تاریخچه تحریم ها علیه ایران

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.04 مگابایت

تعداد صفحات : 54

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم سیاسی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:54
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی