سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت واقع گرایی نئوكلاسيک چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 38 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

نظریه‎های روابط بین‎الملل عمدتا معلول تاثیرات تحولات بین‎المللی بر پارادایم‎ها و نظریه‎‎های موجود بوده¬اند. به عبارت دیگر هنگامی که پارادایم‎ها از قدرت تحلیلی و تبیینی کافی برای توضیح وضعیت کنونی و علل بروز رخدادها و پیش‎بینی حوادث و فرایندهای احتمالی آینده برخوردار نباشند پارادایم‎ها و نظریه‎های رقیب متولد می‎شوند. نخستین گام‎های تئوری‎پردازی در روابط بین‎الملل با تئوری‎های آرمان‎گرایی (لیبرالیسم) آغاز گردید. اما پس از گذشت چند دهه از ظهور آرمان‎گرایی و آشکار شدن ضعف‎های این پارادایم، همچون وقوع جنگ جهانی دوم، به علت ناکارآمد بودن مفروضه‎های عمده این نظریه، تئوری واقع‎گرایی (رئالیسم) توسط هانس جی. مورگنتا با «کتاب سیاست میان ملتها» ظهور نمود که توانست تعریفی متفاوت از جهان اجتماعی در ابعاد هستی‎شناسی و انسان‎شناسی در سیاست و روابط بین‎الملل ارائه دهد. در نگاه رئالیست‎ها سیاست بین‎الملل متمایز از سیاست داخلی است زیرا محیط بین‎الملل بر خلاف محیط داخلی کاملا آنارشیک است. اگرچه می‎توان نگاه واقع‎بینانه به سیاست بین‎الملل را در گستره تاریخ تا سال‎های پیش از میلاد در نوشته‎های کسانی چون توسیدید و نیز در دوره‎های متاخر در آثار کسانی چون نیکولو ماکیاولیمشاهده نمود اما این مورگنتا بود که آنرا به طور جدی به عرصه آکادمیک آورد.

واقع‎گرایان براین باورند که انسان ذاتاً موجودی شرور است؛ نظام بین‎الملل ماهیتی کاملا آنارشیک دارد؛ دولت‎ها مهمترین بازیگران در محیط بین‎الملل به شمار می‎روند که صرفاً در پی کسب منافع ملی خود به منظور بقاء می‎باشند. در محیط آنارشیک بین‎الملل به علت کمبود منابع حیاتی شاهد نزاع دائمی دولت‎ها می‎باشیم. در چنین محیطی دولت‎ها برای تامین امنیت، بازار و... به رقابت می‎پردازند که در این میان تنها راه برای بقا، خودیاری است که از راه کسب دائمی قدرت به¬دست می‎آید. ماهیت چنین رقابتی بازی با حاصل جمع صفر است. به عبارت دیگر در نگاه واقع‎گرایان کلاسیک منافع ملی به مثابه چراغ راه تصمیم‎سازانو مجریان سیاست‎ها می‎باشد. واقع‎گرایان تنها راه دست‎یابی به منافع را استفاده از ابزارهای مادی همچون قدرت نظامی می‎دانند. 

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
تفاوت واقع‎گرایی نئوکلاسیک با رئالیسم کلاسیک
تفاوت نظریه واقع‎گرایی نئوکلاسیک با رئالیسم ساختاری
مزایا و معایب نظریه واقع­گرایی نئوکلاسیک
جمع­بندی
پایان

 

عنوان : واقع گرایی نئوكلاسيک چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 256 کیلوبایت

تعداد صفحات : 38

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم سیاسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:38
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی