سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه رشد اریکسون

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

 

شامل 45 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

اریک اریکسون، روانشناس مشهور که متأثر از زیگموند فروید بود، عقیده داشت که افراد در هر مرحله از رشد در زندگی، با یک تضاد روبرو می‌شوند که نقطه‌ عطفی در فرایند رشد خواهد بود.

به باور او، این تضادها در به وجود آوردن یک کیفیت روانی یا ناکامی موثر اند. در خلال این دوره، هم زمینه برای رشد شخصی بسیار فراهم است و هم برای شکست و ناکامی. 

او نظریه‌ی رشد روانی- اجتماعی را مطرح کرد که بسط بیشتری نسبت به نظریه‌ی فروید داشته و دیدگاه نسبتا خوشبینانه تری در مقایسه با تئوری روانی-جنسیِ فروید دارد. در این جا، هشت مرحله‌ی رشد روانی – اجتماعی شخص بر اساس این نظریه به شکل خلاصه معرفی می شوند.

مراحل رشد روانی _ اجتماعی نظریه اریکسون :

اریکسون رشد شخصیت و تکامل انسان را به هشت مرحله ی مجزا تقسیم می کند . بنابراین مراحل هشت گانه ی اریکسون در رشد روانی _ اجتماعی بشرح زیر می باشد :

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

مراحل رشد روانی _ اجتماعی نظریه اریکسون

  دوره ی کودکی

دوره ی نوجوانی

دوره ی بزرگسالی

تصویر اریکسون از ماهیت انسان

سنجش در نظریه ی اریکسون

انتقادهای وارد بر نظریه ی اریکسون

پایان

 

عنوان : نظریه رشد اریکسون

فرمت : پاورپوینت

حجم : 841 کیلوبایت

تعداد صفحات : 45

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


روان شناسی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:45
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی