سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه توسعه روستو

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

شامل 66 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

والت ویتمن روستو را می‌توان پرآوازه‌ترین و جنجال‌برانگیزترین صاحب‌نظر در بین صاحب‌نظران توسعه اقتصادی خواند. آراء توسعه‌ای این صاحب‌نظر بیش از همة آراء توسعه‌ای دیگر مورد بحث و جدل‌های موافق و مخالف قرار گرفته است که این, صرف‌نظر از واکنش نسبت به نقش سیاسی روستو و مشاغل دولتی او, می‌تواند بازگوی اهمیت و قابلیت تأثیرگذاری آراء او باشد.

والت ویتمن روستو ( Walt Whitman Rostow ) به سال 1916 در شهر نیویورک متولد شد . به سن پانزده سالگی بورس تحصیلی دانشگاه ییل آمریکا را از آن خود ساخت ، در سال 1936 لیسانس و در 1939 درجه دکترا را از آن دانشگاه دریافت کرد . در سال 1938 یعنی هنگامی که بورسیه دانشگاه آکسفورد بود ، به دریافت درجه فوق لیسانس از آن دانشگاه موفق شد .

مشاغل آموزشی او در سال 1940 در رشته های اقتصاد و تاریخ در دانشگاه کلمبیای آمریکا آغاز شد . در سال 1946 به عنوان استاد تاریخ آمریکا در دانشگاه آکسفورد به انگلستان رفت . در سال 1949 استاد تاریخ آمریکا در دانشگاه کمبریج انگلستان شد و از سال 1950 تا 1961 استاد تاریخ اقتصادی در انستیتوی تکنولوژی ماساچوست ( ام . آی . تی . ) بود که در انیستیتوی مذکور عضویت مرکز مطالعات بین المللی را هم عهده دار بود . سال 1958 را هم در دانشگاه کمبریج با ارائه سخنرانیها و مقالاتی درباره توسعه اقتصادی سپری نمود . مجموعه سخنرانیهای او درباره « فرآیند صنعتی شدن » به چاپ کتاب مهم « مراحل رشد اقتصادی » در سال 1960 انجامید . او در سال 1969 استادی اقتصاد و تاریخ را در دانشگاه تگزاس در شهر آستین آمریکا پذیرفت .

مشاغل مهمی که وی عهده دار بوده است عبارتند از : معاون دبیر اجرایی جامعه اقتصادی اروپا ( 1947-1948 ) ، قائم مقام ویژه معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی ، مشاور و رئیس شورای برنامه ریزی و خط مشی وزارت خارجه آمریکا ، عضو آمریکایی کمیته آمریکای لاتین اتحاد برای پیشرفت و دستیار ویژه ریاست جمهوری آمریکا در اور امنیت ملی در کاخ سفید ( از 1961 تا 1969 ) . روستو مدال او.بی.ئی انگلستان و مدال لژیون مریت آمریکا را در سال 1945 ، و مدال پرزیدنشنال مدال آو فریدم » آمریکا را در سال 1969 دریافت داشت . مهمترین دستاورد او مربوط به نظریه پویایی و نامجتمع بودن تولید و قیمت است که طی آن ، تغییرات جمعیت و تکنولوژی و قیمتهای نسبی کالاهای اساسی ، به عنوان عوامل درونزا قلمداد شده اند و در چارچوب توسعه اقتصادی از طریق مراحل مختلف رشد و همچنین در قالب تاریخ اقتصادی جهان مورد مطالعه قرار گرفته اند .

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

خاستگاه اجتماعی

منابع فکری

بینش فکری روستو

افکار و نظریات عمده

پنج مرحله اقتصادی روستو

نقد نظریه والت روستو

پایان

 

عنوان : نظریه توسعه روستو

فرمت : پاورپوینت

حجم : 328 کیلوبایت

تعداد صفحات : 66

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم اجتماعی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:66
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی