سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مسائل اجتماعی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
27 اردیبهشت

شامل 39 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی ، اقتصاد و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

مسأله اجتماعی(Social Problem) یا (Social Issue)، عبارت از وضعیتی است که به نظر تعداد افراد جامعه؛ چه آنان که درگیر مسأله‌اند، یا افراد دیگر که مبتلابه مسأله نیستند، مایه سختی تلقی شود؛ هرچند امکان بهبود داشته باشد. مسأله اجتماعی، هم شامل موقعیت عینی و هم تفسیر ذهنی از وضعیت اجتماعی است، که جامعه را در حالت بحرانی قرار می‌دهد. مسأله اجتماعی، شامل بزهکاری نوجوانان، جرم، الکلی بودن مزمن، خودکشی، اختلال روانی، طلاق، تبعیض قومی و گروهی، کمبود مسکن، بی‌کاری، اعتیاد به مواد مخدر و غیره می‌شود.

"اجتماعی بودن" در وسیع‌ترین معنا، هر نوع رفتار یا نگرشی است که از طریق تجربه حال یا گذشته، از رفتار سایر مردم تأثیر پذیرفته؛ یا اشاره به رفتاری است، که به سوی سایر مردم جهت‌گیری شده است. اجتماعی بودن در برخی موارد به همکاری یا کنش گروهی، سازمان‌یافته و هدفمند محدود می‌شود. گاهی اوقات هم دلالت ضمنی اخلاقی داشته و به کنشی اشاره می‌کند که به سوی رفاه کل جامعه و یا اعضای محروم آن، جهت‌گیری شده است. در اغلب موارد، اجتماعی بودن، بدون هیچ صبغه اخلاقی لازمی، برای اشاره به آگاهی از احساس‌ها و نگرش‌ها، به دیگران و برای اشاره به رفتاری که متأثر از چنین آگاهی باشد، به کار برده می‌شود.

پس از آغاز انقلاب صنعتی با تغییرات به‌وجودآمده، مشکلات مختلف در جهان به‌ویژه در کشورهای صنعتی پدیدار گردید. تأسیس کارخانه‌های مختلف همراه با استخدام افراد در آن به مرور زمان استقلال و خلاقیت افراد را از آنها گرفت، صنعت بر انسان مسلط گردید و این امر باعث شد که مسائل و مشکلات برای انسان صنعتی به وجود آید و او را در تنگنا و فشار قرار دهند. مشکلات به‌وجود‌آمده در جریان صنعتی‌شدن، تأثیراتی بر روی افراد، خانواده، روحیات، طول عمر، مرگ و میر، آلودگی محیط زیست، تعذیه و ... گذاشت. از نمیه دوم قرن هجدهم نظام و سیستم کارخانه‌ای به جای نظام دستی قرار گرفت. در جریان صنعتی‌شدن با تغییرات سریع در جوامع نظام خانواده‌ها دگرگون گردید و با گسترش حرکت افراد از روستاها به سوی شهرها، تغییرات فرهنگی را به ارمغان آورد و باعث ناهنجاری‌های اجتماعی، انحرافات جنسی، اخلاقی، افزایش طلاق و ... در نقاط مختلف جوامع صنعتی گردید، که جامعه‌شناسان را واداشت تا به بررسی و تحلیل مسائل اجتماعی در جوامع بپردازند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
زمینه‌های مسئله اجتماعی
عوامل تحقق مسائل اجتماعی
عوامل اقتصادی
عوامل فرهنگی
عوامل اجتماعی
پایان

 

عنوان : مسائل اجتماعی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 420 کیلوبایت

تعداد صفحات : 39

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت


علوم اجتماعی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:39
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی