سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آشنایی با گروه اقتصادی و تجاری كشورهای اسلامی D8

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

پاورپوینت آشنایی با گروه اقتصادی و تجاری كشورهای اسلامی D8


 شامل 46 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

علیرغم آزادسازی‌های تجاری و جهانی شدن اقتصادها كه دو مشخصه اصلی نظام تجارت جهانی در عصر حاضر به شمار می‌روند، اما از اهمیت رویكرد به بلوك‌ها، تشكل‌ها و ترتیبات اقتصادی و تجاری بین كشورها كاسته نشده است. انگیزه‌هایی همچون افزایش تجارت، نیل به منافع رفاهی، همكاری‌های متقابل در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و رشد اقتصادی، افزایش قدرت چانه‌زنی در مسایل سیاسی، اقتصادی و تجاری با كشورها و گروه‌های فرامنطقه‌ای، تامین ملاحظات امنیتی و سیاسی و انجام همكاری‌‌ها در زمینه‌های رشد و توسعه و اعتلای سرمایه‌گذاری از جمله عوامل روی آوردن به اینگونه همكاری‌های گروهی هستند. صرف‌نظر از موارد ذكر شده، بعد جدید و مهم دیگری پس از اتمام دور مذاكرات اروگوئه و تاسیس سازمان جهانی تجارت به ابعاد فوق افزوده شده است و آن هم نقش این ترتیبات در آماده‌سازی كشورها برای استفاده از فرصت‌ها و تجهیز آنان برای فایق آمدن بر مشكلاتی است كه نظام جدید تجارت جهانی فراروی كشورها و بالاخص كشورهای در حال توسعه گشوده است. از از این ترتیبات می‌توان برای سهولت ادغام در نظام جدید تجارت بین‌الملل استفاده نموده و از مزایای این نظام در خصوص دسترسی به بازارها به نحو بهتر استفاده كرد.

سازمان كنفرانس اسلامی یكی از این تشكل‌ها است كه هم به لحاظ سیاسی و هم از نظر اقتصادی دارای اهمیت ویژه‌ای است. هرچند در گذشته در محدوده و قالب این سازمان، گام‌های مفید و مهمی در جهت افزایش همكاری‌های اقتصادی و تجاری در بین اعضا برداشته شده است ولی علیرغم قدمت نسبی و تعداد اعضا هنوز نتایج مورد انتظار در خصوص افزایش تجارت و همكاری‌های اقتصادی حاصل نشده است.

بی‌تردید یكی از راه‌های افزایش همكاری‌ها در این سازمان، ایجاد بازار مشترك اسلامی است و برای رسیدن به این هدف و ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت موثر و كارای این بازار، استفاده از تشكیلاتی چون گروه هشت كشور اسلامی مفید است و می‌توان از پیوند دادن ترتیبات تجاری و اقتصادی زیر گروه‌های كشورهای اسلامی با یكدیگر چون اكو، شورای همكاری خلیج فارس و گروه هشت كشور اسلامی در این ارتباط سود فراوان برد و از تجربیات آنان استفاده كرد.

علاوه بر نقش مهم و ارزنده‌ای كه گروه هشت می‌تواند در راستای زمینه‌سازی برای ایجاد بازار مشترك اسلامی داشته باشد، این گروه در عین حال میتواند برای اعتلای همكاری‌های اقتصادی فیمابین اعضای خود كارساز باشد.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

نحوه شكل‌گیری گروه d-8

ساختار تولید و تجارت در كشورهای عضو گروه هشت

ساختار تولیدی

ساختار تجارت

پایان

 

 عنوان : آشنایی با گروه اقتصادی و تجاری كشورهای اسلامی D8

 

فرمت : پاورپوینت

حجم : 304 کیلوبایت

تعداد صفحات : 46

 

 


علوم اجتماعی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:46
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی