سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت جنبش عدم تعهد چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی، علوم سیاسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جنبش عدم تعهد یا گروه غیرمتعهدها جنبشی متشکل از 120عضو است که منافع و اولویت های کشورهای در حال توسعه را نمایندگی می کند. ریشه این جنبش به کنفرانس آسیا – افریقا که در سال 1955 در باندونگ اندونزی برگزار شد باز می¬ گردد.   این اجلاس رهبران 29 کشور را که عمدتاً از مستعمرات سابق بودند از قاره افریقا و آسیا گرد هم آورد. هدف آن مذاکره در مورد نگرانی¬ های مشترک و توسعه سیاست های مشترک در روابط بین الملل بود. نهرو نخست وزیر هند به همراه سوکارنو نخست وزیر اندونزی و جمال عبدالناصر کنفرانس را رهبری می کردند. آنها در جریان اجلاس در خصوص مقاومت در برابر فشار قدرتهای بزرگ حفظ استقلال و مخالفت با استعمار و نواستعمار به ویژه هژمونی غرب اتفاق نظر داشتند.پس از آن یک اجلاس آماده سازی برای اولین کنفرانس سران جنبش عدم تعهد از 12 تا 15 ژوئن 1961 در شهر قاهره برگزار گردید. در اجلاس قاهره شرکت کنندگان به تفصیل در مورد اهداف اصلی سیاست عدم تعهد گفتگو کردند. این اهداف به عنوان معیاری برای عضویت و نیز دعوت به اولین کنفرانس سران تعیین شدند.

اولین کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد که از آن 25 کشور شرکت کردند در سپتامبر 1961 در شهر بلگراد تشکیل شد. این اجلاس عمدتاً به ابتکار تیتو رئیس جمهور یوگسلاوی تشکیل گردید. در آن زمان بزرگترین نگرانی آن بود که تشدید مسابقه تسلیحاتی ممکن است به بروز جنگ میان شوروی و آمریکا منجر شود.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
مسایل سیاسی
مسایل اقتصادی
ساختار و تشکیلات
ارگان‌های جنبش عدم تعهد
اجلاس سران
کنفرانس وزرا
گروه کشورهای عضو عدم تعهد در شورای امنیت
شرایط عضویت در جنبش عدم تعهد
اعضای ناظر
پایان

 

عنوان : جنبش عدم تعهد چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 380 کیلوبایت

تعداد صفحات : 42

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم اجتماعی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:42
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی