سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نقش های جنسیتی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

شامل 50 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی، روانشناسی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

زندگی اجتماعی انسان در قالب نهادهایی جریان دارد که به رفتار انسان ها نظم می دهند. نهادها نقش هایی را دربرگرفته اند که افراد در قالب آنها با یکدیگر مشغول ارتباط و کنش هستند. بدون مشخص شدن نقش ها ارتباط افراد غیرممکن بود؛ زیرا نقش ها انتظارات افراد از یکدیگر را در یک زمینه ارتباطی معین می کند و افراد با توجه به شناختی که از نقش خود و دیگران و انتظارات متقابل دارند، می توانند با کمترین مشکلات وارد ارتباط شوند.

خانواده از مهم ترین نهادهای اجتماع است که زن و مرد دو عنصر اساسی تشکیل دهنده آن هستند. هرچند فرزندان تکمیل کننده معنای خانواده هستند، اما زن و مرد با تصمیم خود خانواده را پایه گذاری می کنند و مهم ترین نقش های درون خانواده، نقش های همسری است. قواعد حاکم بر نهادها در مورد خانواده نیز جاری است به این معنا که نقش زن و شوهری مجموعه ای از وظایف و انتظارات را در بردارد که افراد پیش از تشکیل خانواده آنها را از اجتماع پیرامون خود و با توجه به فرهنگ آن آموخته اند و پس از پذیرش نقش ها به آن عمل می کنند.

خانواده با توجه به کارکردهایی که دارد علاوه بر اینکه از جامعه تأثیر می پذیرد و تغییرات ایجاد شده در جامعه آشکارا در آن بازنمایی می شود، از مهم ترین ابزارها برای ایجاد تغییر در فضای اجتماعی است. بنابراین با بررسی روابط درونی خانواده می توان اثرات فرآیندهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را بر آن مشاهده کرد و در مورد آینده نیز به پیش بینی پرداخت.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
کارکردهای خانواده
نقش های همسری در غرب
نقش های همسری در ایران 
پایان

 

عنوان : نقش های جنسیتی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 380 کیلوبایت

تعداد صفحات : 50

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم اجتماعی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:50
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی