سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت فرهنگ چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
25 اردیبهشت

 

شامل 60 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

فرهنگ از متن قدیمی اوستایی و پهلوی فَرَهَنگ است فَرَ به معنای پیش و هَنگ به معنای قصد و آهنگ است هنجیدن و انجیدن به معنای بیرون کشیدن و بیرون آوردن هنج و هنگ در دودهنگ یا دو دهنج به معنای دودکش است واژه آهنگ به معنی قصد و اراده و عزم و همچنین موزونی در ساز و آواز است

فرهنگ از متن قدیمی اوستایی و پهلوی فَرَهَنگ است . فَرَ به معنای پیش و هَنگ به معنای قصد و آهنگ است . هنجیدن و انجیدن به معنای بیرون کشیدن و بیرون آوردن : هنج و هنگ در دودهنگ یا دو دهنج به معنای دودکش است . واژه آهنگ به معنی قصد و اراده و عزم و همچنین موزونی در ساز و آواز است . فرهیختن و فرهختن و فرهنجیدن از همین ریشه است . به معنای آموختن ادب ، تربیت کردن.

کلمه فرهنگ در متون قدیمی پهلوی ، از جمله کارنامه اردشیر بابکان و دینکرت و غیره هم آمده است در فرهنگ رشیدی آمده است : ” فرهنج و فرهنگ ادب و اندازه و حد هر چیزی ، و ادب کننده و امر به ادب کردن بر این قیاس فرهنجیدن و فرهنجیده و فرهنجید .

در تاریخ بلعمی آمده است : ای آن که سیاوخش را تو کشتی        از مردن و قوت و فرهنگ او نترسیدی .

در قابوس نامه آمده است : بر مردم واجب است چه بزرگان و جه فروتنان ، هنر و فرهنگ آموختن . در تاریخ بیهقی آمده است : هر ولایتی را علمی خاص است ، رومیان را علم طب است ، هند را تنجیم و حساب و پارسیان را علوم نفس و فرهنگ .

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

فرهنگ در دوران اخیر

تحول معنای فرهنگ

فرهنگ و تمدن

چند تعریف از فرهنگ

تعریف هنجاری از فرهنگ

فرهنگ چیست ؟

پایان

 

عنوان : فرهنگ چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 448 کیلوبایت

تعداد صفحات : 60

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:60
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی