سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مبانی برنامه ریزی درسی چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

 

شامل 42 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

   مقدمه

برنامه درسی به عنوان مسئله مورد علاقه بشر ، تازگی نداشته و عمر آن به قدمت عمر انسان می رسد . رهبران سیاسی و مذهبی ، فیلسوفان، نظریه پردازان اجتماعی ، متخصصان حوزه تعلیم و تربیت ، معلمان و والدین همواره توجه خاصی به این پرسش داشته اند که " چه چیزی باید آموزش داده شود ؟ "

پی ریزی پایه های علمی برنامه درسی به عنوان یک حوزه مستقل و تخصصی و یک رشته تحصیلی به سال 1918 باز می گردد و نخستین کتاب در زمینه برنامه درسی توسط فرانکلین بوبیت منتشر شد . اگر چه بوبیت تحت تاثیر اصول مدیریت علمی بود ، ولی در صدد کاربرد این اصول در برنامه درسی بوده است . درواقع اثر بوبیت نخستین پایه های نظری برنامه درسی را پی ریزی کرد و مشوق دیگران در امر برنامه درسی بود .

از این رو برنامه درسی بعنوان یک موضوع مهم در آموزش و پرورش جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است . اما  باید توجه داشت که  شناخت  برنامه درسی منوط بر شناخت اساس و پایه آن می باشد که در این نوشته در خصوص ضرورت شناخت مبانی بحث شده است .

مبانی چیست

تعریف مبانی آنطور که در فرهنگنامه ها آمده به معنای "بنا" ، " ساختمان " ،"پایه و اساس " و "Foundations" ذکر شده و با توجه به این تعریف ، مبانی هر علمی بدنبال چار چوبها و پایه های آن علم است . آنچه در مبانی ذکر می شود در ابتدا تعریفی است که باید در خصوص آن علم  وجود داشته باشد  . سپس ویژگیهای آن علم را مورد بررسی قرار گرفته  و در نهایت به  یک مفهوم مشترک برسد .  بعنوان مثال اگر بخواهیم در خصوص مدیریت بحث کنیم ابتدا باید تعریفی از مدیریت داشته  و سپس پایه ها ، چارچوبها، و نظریه های مدیریت را مطرح نموده و در ادامه بحث مباحث دیگر مدیریت را بسط و گسترش داد.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
مبانی چیست
مبانی برنامه ریزی درسی
تعریف برنامه درسی
نتیجه
پایان

 

عنوان : مبانی برنامه ریزی درسی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 392 کیلوبایت

تعداد صفحات : 42

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:42
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی