سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری مدیریت استعداد و جذب کارکنان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
25 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

مدیریت استعداد 

-مقدمه

سازمانهای امروزی،  پیوسته با توسعه های اجتماعی مانند جهانی شدن، توسعه های تكنولوژیكی و افزایش رقابت جهانی ، مواجه می باشند. شركت ها باید بتوانند نوآوری تكنولوژیكی را پیش بینی نموده و با شركت های دیگر در سراسر جهان ، رقابت نمایند. علاوه بر این تكامل های اقتصادی، تغییرات جمعیتی نیز بر شركت ها، فشار وارد می آورد. جامعه امروز ، به بررسی رشد سنی سریع جمعیت فعال می پردازد، در حالیكه افراد جوان كمتری وارد بازار كار می شوند . بعلاوه ، كاركنان نسل معروف به «رونق كوچك»  بتدریج در حال بازنشسته شدن می باشند. این سیر تکاملی نه تنها باعث كمبود كاركنان می شود بلكه خطر از دست دادن دانش و تجربه را به همراه دارد كه شركت ها باید پاسخ مناسب برای آن پیدا كنند. مساله از دست دادن دانش و تجربه، اهمیت حفظ و ابقای افراد با استعداد را افزایش می دهد (گاورتز و همکاران، 2011: 35).

دراوایل سال 1997 مکنزی و شرکاء واژه جنگ برای استعداد را برای توصیف چالشهایی که کارفرمایان با آن مواجه اند تا کاندیدایی با مهارت بالا را پیدا کنند مطرح نمودند.آنها اعتقاد داشتند که مدیران کمی این آمادگی را دارند تا نقش رهبری را در سازمان ها ایفا نمایند. بنابراین شرکتهای سراسر جهان برای دستیابی به استعدادها، خود را درگیر رقابت با دیگران می یابند.  از این روکسب وکارها باید توانایی شناخت افراد با استعداد، ارائه آموزش لازم به آنها و حفظ و نگهداری کارکنان با ارزش برای بلند مدت را داشته باشند. مدیریت استعداد دارای مزایای اقتصادی فراوانی است. این مزایای اقتصادی هم در سطوح شرکت ها و هم انفرادی اثبات شده است(حاجی کریمی و حسینی،1389: 52).

 

- جذب کارکنان

سازمانها دریافته اند که اگر بتوانند افراد با استعداد را جذب و استخدام نمایند، می توانند از داشتن این مزیت رقابتی سود ببرند. در حقیقت امروزه سازمانها از طریق داشتن سرمایه انسانی با استعداد با هم رقابت می نمایند. توان آنها در جذب نیروی مستعد، بدلیل "جنگ بر سر استعدادها" بسیار حیاتی است زیرا سازمانها همواره در صدد بدام انداختن بهترین و باهوشترین پرسنل سایر سازمانها هستند (رُدریگیوز و هادسون- مارتین، 2008: 2).



علوم انسانی
قيمت فايل:21000 تومان
تعداد اسلايدها:26
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی