سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری امواج فراصوت ، دستگاه اسانس گیری با بخار سرد

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
25 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

تاریخچه امواج فراصوت

در سال 1876 میلادی، فرانسیس گالتون برای اولین بار پی بوجود امواج فراصوت برد. در زمان جنگ جهانی اول كشور انگلستان برای كمك به جلوگیری از غرق شدن غم ‌انگیز كشتی‌هایش توسط زیردریاییهای كشور آلمان در اقیانوس آتلانتیك شمالی دستگاه كشف كننده زیردریایی‌ها به كمك امواج صوتی به نام Sonar ابداع كرد. این دستگاه امواج فراصوت تولید می‌كرد كه در پید اكردن مسیر كشتیها استفاده می‌شد. این تكنیك در زمان جنگ جهانی دوم تكمیل گردید و بعدها بطور گسترده‌ای در صنعت این كشور برای آشكار سازی شكافها در فلزات و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گرفت. از كاربرد بخصوصی كه انعكاس صوت در جنگ و صنعت داشت Sonar به علم پزشكی وارد شد و تبدیل به یك وسیله تشخیصی بزرگ در علم پزشكی گردید 67-69 ) ).

 

تعریف صوت 

اصوات همانند نور بصورت موجی منتشر میشوند و البته برخلاف نور برای انکه بتوانند منتشر شوند نیاز به محیط مادی دارند و سرعت آنها بسیار محدود تر از سرعت انتقال نور ( امواج الکترومغناطیس ) می­باشد (75). امواج صوتی بدلیل آنکه برای انتشار نیاز به محیط مادی دارند پس نمی توانند در خلاء منتشر شوند. طیف اصوات بصورت زیر تقسیم می­شوند:

1.  امواج صوتی با فرکانس کمتر از      Hz20 که امواج مادون صوتی می­نامند.

2.  امواج صوتی با فرکانس بین Hz 20 تا KHz 20  را که امواج صوتی شنوایی می­نامند.

3.  امواج صوتی با فرکانس بیشتر از KHz 20  را که امواج اولتراسوند یا ماوراء صوت گویند.


علوم انسانی
قيمت فايل:12000 تومان
تعداد اسلايدها:14
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی