سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری عملکرد کارکنان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
26 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

 

عملکرد کارکنان

2-3-1- جایگاه نیروی انسانی  
نیروی انسانی مهمترین عامل تولید در شركتهای تولید تلقی می شود. به طوری كه تحقیق اهداف شركت با میزان و چگونگی فعالیت او مرتبط است . وظایف و مسئولیتهای نیروی انسانی را می توان در سطح مدیریت و كاركنان (عملیات ) دسته بندی كرد كه اهمیت و اثرگذاری اجرای وظایف و مسئولیتها در سطح مدیریت به مراتب از سطح كاركنان بیشتر است . زیرا ضمانت تداوم فعالیت شركت به میزان قابل توجهی به نحوه اجرای مسئولیت مدیران بستگی دارد. بنابراین آنچه كه مدیران انجام می دهند تاثیر قابل توجهی بر عملكرد شركت دارد.
ذكر نكات فوق ، انكار یا تكذیب تاثیر فعالیت كاركنان بر عملكرد شركت نیست بلكه بررسی میزان تاثیر آنها بر عملكرد مدنظر بوده است . تجربه تاریخی بسیاری از شركتهای موفق و ناموفق نشان می دهد كه موفقیت وشكست بسیاری از آنها به نحوه عملكرد نیروی انسانی بستگی دارد. جملگی گواهی براهمیت جایگاه نیروی انسانی در مجموعه عوامل موثر بر فعالیتهاست (رضاییان، 1372).   

2-3-2- عوامل موثر بر عملکرد و بهره‎وری کارکنان

عوامل موثر بر عملکرد و بهره وری‎ ‎، به دو دسته عوامل درونی و عوامل بیرونی تقسیم‎بندی شده‎اند (سیروتا و ملتزر، 2006).

2-3-2-1- عوامل درونی

این عوامل از درون سازمان، نهاد یا هر واحد دیگری بر بهره‎وری تاثیر می‎گذارند. این عوامل را می‎توان به دو دسته جداگانه عوامل سخت و عوامل نرم گروه‎بندی كرد.

عوامل سخت: شامل مواردی چون كالا، كارخانه و تجهیزات آن، نوع تكنولوژی و موارد انرژی می‎باشد كه هر چند تغییرشان در كوتاه مدت مشكل است ولی اگر بتوان به نحو موثر و كارآ از آنها استفاده نمود، موجب افزایش بهره‎وری می‎شود همان‎گونه كه پیش از این گفته شد اكثر امور دولت، ماهیت خدماتی دارند، بنابراین ذكر این عوامل كافی بوده و بحث بیشتر، ضروری به نظر نمی‎رسد.

 


علوم انسانی
قيمت فايل:15000 تومان
تعداد اسلايدها:19
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی