سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری حساسیت اضطرابی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
25 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)

 

مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش


مقدمه:

حساسیت اضطرابی یکی از صفت هایی است که با اختلال روان تنی رابطه دارد. این سازه اضطرابی توجه گسترده­ای را در پیشینه مطالعاتی اختلالات اضطرابی به خود اختصاص داده است. نظریه انتظار (ریس[1]، 1991) و نظریه­های آسیب شناسی معاصر در زمینه­ی اختلال­های اضطرابی مطرح کرده­اند که ترس از اضطراب (مانند حساسیت اضطرابی) در ایجاد و حفظ این اختلال­ها دارای نقش مهمی است (اسمیت[2]، کوهو[3]، میشل[4]، رینالدز[5]، مک فیرسون[6] و همکاران، 2010).

...............

تعریف حساسیت اضطرابی

از جمله تعاریفی که از حساسیت اضطرابی بیان شده است می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

-       حساسیت اضطرابی به ترس از احساسات مرتبط با اضطراب یا نشانه­های اضطرابی اشاره دارد و از این تصور ناشی می­شود که این نشانه ها پیامدهای بالقوه آسیب­زای جسمانی، روان شناختی و اجتماعی دارند (ریس و مک نالی[7]، 1985).

-       حساسیت اضطرابی به عنوان یک متغیر شناختی، نشان دهنده­ی تفاوت­های فردی است که به وسیله­‌ی ترس از احساسات اضطرابی (ترس از ترس) مشخص می­شود و نشان دهنده­ی گرایش به فاجعه نمایی در رابطه با پیامدهای چنین احساس­هایی است (ریچیا[8]، اسکمیدت[9]، هوفمند[10] و تیمپانو[11]، 2010).

...............

نظریه های حساسیت اضطرابی

نظریه انتظار اضطراب

برای اولین بار ریس و مک نالی (ریس، 1991؛ ریس و مک نالی، 1985) نظریه انتظار اضطراب را پیشنهاد کردند که شامل سه ترس بنیادین بود که در آسیب شناسی اضطراب نقش دارند. این سه ترس بنیادین، شامل: ترس از آسیب/ بیماری، ترس از ارزیابی منفی و حساسیت اضطرابی می باشند. این مدل فرض می­کند که حساسیت اضطرابی، به معنی احساسات اضطرابی، شامل لرزش، عصبی بودن و کاهش تمرکز، به تبین رفتار هراسناک در موقعیت­هایی که با برخی از این احساسات مواجه می­شویم کمک می­کند (ریس، 1991؛ ریس و مک نالی، 1985).


علوم انسانی
قيمت فايل:16000 تومان
تعداد اسلايدها:20
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی