سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری انگیزش شغلی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش
تعریف شغل
كلمه شغل غالباً‌‌ بدون تعریف دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از تعریف شغل لازم است «پست» توضیح داده شود. پست عبارت است از مجموعه ای از كارها، وظایف و مسئولیت هایی كه یك فرد در یك سازمان به طور منظم انجام می دهد. شغل یك یا چند پست كاملاً همسان در یك سازمان است كه وظایف، مهارت ها، دانسته ها و مسئولیتهای مشابهی در بر دارد و یا اینكه شغل، تعدادی پست یا مجموعه ای از وظایف است كه از نظر ماهیت و شرایط كار متشابه اند و تعدادی از كارگران كه معمولاً می توانند از یك پست به پست دیگر جابه جا شوند، آنرا بر عهده می گیرند(حیدری پوری، 1390).
شغل از نظر لغوی به معنی به كار واداشتن كسی است و آنچه كه مایه مشغولیت می باشد. از طریق اشتغال، فرد فعالانه در جریان تولید و خدمات مشاركت می كند و پاداشی نقدی یا جنسی دریافت می دارد(شفیع آبادی، 1376).
كار و شغل فعالیتی بدنی یا فكری در جهت تولید و خدمت است. به طور كلی كار فعالیتی است كه از كسی خواسته شده و در مقابل آن به وی مزد پرداخت می شود(تابش فر، 1392)
در تعریف دیگری، شغل عبارت است از گروهی از موقعیتهای مشابه در یك موسسه، اداره یا كارگاه كه افراد واجد شروط خاص می توانند این موقعیت ها را احراز كنند و وظایف محوله راانجام دهند(شفیع آبادی، 1376).
امانی(1379) در مورد تعریف شغل می نویسد: شاغل كسی است كه شغل و حرفه ای دارد و به طور عمده ساعاتی را در هفته و یا در ماه به این شغل و حرفه می پردازد و مزد و حقوق بابت كار در این شغل دریافت می كند.


علوم انسانی
قيمت فايل:17000 تومان
تعداد اسلايدها:22
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی