سایت کاریابی جویا کار

مبانی نظری طرحواره درمانی و سبک های دلبستگی

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

بیان مسأله

بدون تردید مصرف مواد مخدر یكی از بزرگترین معضلات اجتماعی جوامع كنونی محسوب می‌شود و كمتر كشوری را در جهان می‌توان یافت كه از آسیب‌ها و معضلات آن درامان باشد. مصرف مواد مخدر ازآن حیث اهمیت زیادی می‌یابد كه در عین حال كه خود آن زاییده برخی معضلات دیگر جهان معاصر همانند بحران‌های فكری و معنوی، پوچ‌گرایی، لذت جویی افراطی، شكستن حریم های اخلاق و ... محسوب می‌شود، می‌تواند زمینه ساز عامل بسیاری دیگر از مشكلات و آسیب‌های فردی و اجتماعی نیز به شمار رود چنان كه در انگلستان50٪ سرقت ها و در آمریكا50٪ قتل‌ها با مواد مخدر ارتباط می‌یابند و متلاشی شدن كانون خانواده‌ها و بسیاری دیگر از مشكلات را باید از نتایج این مواد محسوب نمود (موسوی، 1388).

سوء مصرف و اعتیاد به مواد تغییر دهنده خلق و رفتار، یکی از بارزترین آسیب‌های روانی و اجتماعی است که به راحتی می‌تواند بنیان زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور را سست کند و پویایی های انسانی آن را به مخاطره اندازد و امکانات مادی و معنوی آن را تباه سازد. سوء مصرف مواد و وابستگی و اعتیاد به آن اختلالی پیچیده است که با علل و آثار زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی همراه است. در هم پیچیدگی عوامل زیستی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی این گرفتاری و معضل را به یکی از پیچیده ترین مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی تبدیل کرده است. امروزه اعتیاد یک مشکل سلامتی و بهداشت عمومی در سر تا سر جهان و در تمام کشورها محسوب می‌شود(زرین کلک،1388).


علوم انسانی
قيمت فايل:25000 تومان
تعداد اسلايدها:30
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی