سایت کاریابی جویا کار

پیشینه تحقیق سازگاری مهاجران در مقصد

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

(فصل دوم تحقیق)

 


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

 

 فصل دوم

بررسی مطالعات انجام شده

مروری بر مطالعات انجام شده در داخل و خارج از كشور

در این قسمت تحقیقات انجام شده در باب سازگاری مهاجران در مقصد را بررسی می كنیم. قبل از مرور كارهای انجام شده ذكر چند نكته در این باب اهمیت دارد:

1-بیشترین كارهای مورد بررسی مربوط به مهاجران از اقوام و ملیتهای مختلف در امریكا است. همة ملل و فرهنگها، كارگران و بردگان سیاهپوست، تجار اروپایی، ماجراجویان انگلیسی و ایتالیایی، كشاورزان ژاپنی، اسپانیایی و روشنفكران بریده از جهان سوم (آزاد ارمكی، 1377: 177-176)، و مهاجران و پناهندگان كوبایی، كره ای، چینی و ایرانی و ... از قرن هجدهم تا كنون و شكل گیری و پیشرفت آن نقش عمده ای ایفا كرده اند. ضمن آنكه توجه به مطالعات تجربی و كمی از سنتهای بارز مطالعات اجتماعی در جامعة امریكا است. وجود مجلات متعدد در زمینه های علمی گوناگون، از جمله علوم اجتماعی، در مقایسه با دیگر كشورهای پیشرفته، شاهدی بر این مدعا است. به همین دلیل بیشترین حجم مطالعات تجربی مرور شده در این تحقیق از امریكاست.

1-در مورد مطالعات انجام شده در باب موضوع مورد مطالعه در ایران نكته قابل ذكر این است كه علی رغم وقوع جنگ هشت ساله بین ایران و عراق، همانند سایر زمینه ها (بجز صنایع نظامی) مسئولان و پژوهشگران رشته های مختلف از جمله علوم اجتماعی چندان توجهی به این رویداد مهم، آثار، و عواقب مثبت و منفی آن نكرده اند.
علوم انسانی
قيمت فايل:27000 تومان
تعداد اسلايدها:52
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی