سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تاریخچه کشاورزی در جهان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 52 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد ، کشاورزی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

کشاورزی یا برزگری فرآیند فراوری خوراک، الیاف و دیگر فراورده‌های دلخواه از راه کاشت گیاهان ویژه‌است. کشاورزی در کل سه مرحله دارد به نام‌های کاشت، داشت و برداشت. کشاورزی فرایند تولید غذا، علوفه، الیاف و دیگر محصولات بوسیله ازدیاد اصولی گیاهان بومی و حیوانات اهلی است. امروزه واژه کشاورزی تمام فعالیت های لازم جهت تولید غذا، علوفه و الیاف را تحت پوشش قرار میدهد، که شامل همه روش های ازدیاد و فراوری دام نیز می شود.

به عقیده تاریخ دانان و متخصصان ، تاریخچه کشاورزی به حدود 10000 سال قبل بر می گردد. اگرچه آغاز کشاورزی که گستره ‏عظیمی از سراسر دنیا را در بر گرفته بود ، از قرنها پیش رو به گسترش نهاد ، اما با این وجود گامهای اساسی در کشاورزی را می ‏توان به قرن گذشته نسبت داد . در یک قرن گذشته پیشرفتهای چشمگیری در کلیه اصول و راههای کشاورزی از قبیل سیستمهای ‏آبیاری ، کودها و سموم کشاورزی ، اصول تناوب زراعی و ... برداشته شد . ‏کشاورزی مدرن ، اصلاح نباتات ، کودهای کشاورزی ، سموم کشاورزی و کلیه پیشرفتهای تکنولوژیک در عرصه های مختلف ‏کشاورزی توانست به میزان قابل توجهی باعث گستردگی کشاورزی و افزایش بازدهی شود . اگرچه در کنار همه این مزایا ، ‏کشاورزی ، گاه تاثیرات مخرب زیست محیطی نیز داشت . در برخی از مناطق ، انسانها با قطع درختان جنگلها و به امید دستیابی ‏به سطح وسیعی از کشاورزی ، به مرور باعث تخریب محیط زیست شدند وبا اینکار نه تنها باعث از بین رفتن جنگلها شدند ، بلکه ‏با گذشت زمان و رویش مجدد درختان و گیاهان هرز و از دست رفتن قوت زمین ، دست از کشاورزی در آن منطقه کشیده و به ‏مکانی دیگر مهاجرت می نمودند .‏یکی از پیشرفتهای نسبی در سالهای اخیر در علم کشاورزی دستیابی به اصول و فنونی است که تا حد زیادی از چنین تاثیرات ‏مخربی بر محیط زیست جلوگیری نماید . اصول اکولوژی کشاورزی ، با درک صحیح از اکوسیستمهای کشاورزی در مناطق ‏مختلف ، به کشاورزی کمک نمود تا بطور صحیح ، با شناسایی شرایط محیطی ، آب و هوایی ، خاک و سایر عوامل ، در هر ‏منطقه به بهترین و ایده ال ترین کشت و زرع در آن منطقه پرداخته شود . ‏در واقع اکولوژی زراعی ، نگاهی همه جانبه به اکوسیستم هر منطقه است . در این سیستم ، مزرعه به مثابه یک مجموعه سیستمی ‏تلقی می شود که محیط و کلیه عناصر ، اعمال و فعالیت ها و روابط بین آنها ، حائز اهمیت است .‏

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه کشاورزی در جهان
تاریخچه و وضعیت کشاورزی در ایران
ترویج کشاورزی در ایران
تاریخچه آموزش کشاورزی
پایان

 

عنوان : تاریخچه کشاورزی در جهان

فرمت : پاورپوینت

حجم : 628 کیلوبایت

تعداد صفحات : 52 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


اقتصاد
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:52
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی