سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تابع تولید چیست

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 64 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد ، کشاورزی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

تابع تولید یک مفهوم کاملاً فیزیکى است و به‌طور ساده رابطه بین ستاده و نهاده‌هاى تولید را نشان مى‌دهد. این تابع بیانگر حداکثر محصولى است که از ترکیبات مختلف نهاده‌هاى تولید به‌‌دست مى‌‌آید. در این تعریف هم مقدار محصول و هم مقادیر نهاده‌ها به‌صورت فیزیکى بیان مى‌شود. البته تابع تولید در شرایط تکنولوژیکى معینى تعریف مى‌شود. به بیان دیگر این تابع به‌عنوان مفهوم اصلى در اقتصاد، یک روش سیستماتیک براى نشان دادن رابطه بین مقادیر مختلف یک نهاده یا عامل تولید که براى استفاده یک محصول مى‌تواند به‌کار رود، با محصول یا ستاده است. تعریف اخیر را مى‌توان بدین‌گونه نیز بیان کرد که تابع تولید نشان‌دهنده مقادیر یک محصول است که با استفاده از مقادیر مختلف یک نهاده متغیر به‌‌دست مى‌آید. علاوه بر این مى‌توان گفت که این تابع 'قانون نسبت‌ها' (Laws of Proportion)، را توضیح مى‌دهد. به این معنى که تبدیل عوامل تولید به محصولات در یک زمان معین توصیف مى‌شود. همچنین این تابع تکنولوژى یک واحد تولیدى (یا کل اقتصاد) را نشان مى‌دهد.

در بعضى موارد به تابع تولید، تابع تبدیل (Transformation function)، نیز گفته مى‌شود. ولى به هر حال این تابع بیانگر نرخ تکنیکى (Technical Rate)، است که در آن یک یا چند نهاده به محصول مشخصى تبدیل مى‌شود.

همانند هر تابع دیگر، تابع تولید را نیز مى‌توان به یکى از اشکال نمودار، جدول و یا یک فرم ریاضى بیان کرد. پس اگر مقدار نهاده‌هاى تولید را با Xi و مقدار محصول را با Y نشان دهیم، فرم کلى تابع تولید در کوتاه‌مدت به‌صورت زیر خواهد بود:

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

توابع تولید خاص در کشاورزی

قانون بازده نزولی

مفاهیم فیزیکی تولید

تولید کل

تولید متوسط

تولید نهائی

نواحی تولید

پایان

 

عنوان : تابع تولید چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 151 کیلوبایت

تعداد صفحات : 64 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


اقتصاد
قيمت فايل:9800 تومان
تعداد اسلايدها:64
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی