سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت آموزش و پرورش پیش از دبستان

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 81 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

براساس یافته های روان شناسی و علوم تربیتی، سال های پیش از دبستان در رشد و تربیت كودكان نقش اساسی و تعیین كننده ای دارد. در این دوران حساس و مهم، یادگیری كودكان عمیق تر، سریع تر و آسان تر انجام می شود. توانایی های آنان در جنبه های مختلف رشد شكوفا می شود و پایه های اصلی شخصیت آنها شكل می گیرد.

    بر همین اساس بسیاری از پژوهشگران و سیاستگذاران امر آموزش، روی آموزش ها و آموزش مهارت های پیش دبستانی و دبستان تاكید دارند و از این بین تاكید ویژه آنها بر آموزش زبان )مادری( ریاضیات و مهارت های هوشی- هنری است. آنها معتقدند حذف آموزش مهارت هایی چون آواشناسی كلمات )كه عامل مهمی جهت شناسایی درست حروف و درنتیجه كلمات است(، آموزش اطلاعات عمومی و زبان دوم و آموزش صحیح رفتارهای اجتماعی باعث دلزدگی از ورود به مدرسه و درنهایت افت شدید تحصیلی در میان دانش آموزان می شود. پژوهشگران معتقدند بروز ناهنجاری های رفتاری- آموزشی چون ناتوانی در درك مفاهیم آموزشی، بی قراری و شیطنت در كلاس، بیش فعالی، بی نظمی در انجام تكالیف یا رفتارهای شخصی، فرار از مدرسه، تكرار پایه آموزشی )مردود شدن( و هر نوع عدم تعادل رفتاری- آموزشی ناشی از غفلت در آموزش صحیح در پایه پیش دبستانی است. درحقیقت همه كودكان نیاز دارند تا پیش از ورود به مدرسه و یا بهتر بگویم ورود به اجتماع، آمادگی های لازم را كسب كرده و برای ورود به اجتماع حاضر شوند. مطالعات نشان می دهد سرمایه گذاری صحیح در آموزش پایه پیش دبستانی و انتخاب برنامه آموزشی با كیفیت بالا نه تنها باعث افزایش آمادگی و اشتیاق كودكان برای ورود به مدرسه و اجتماع می شود بلكه به صورت خاص، تاثیر بسیار مثبتی بر كودكان متعلق به خانواده های متوسط، متوسط كم درآمد، كم درآمد و یا كودكانی كه والدین آنها تحصیلات مناسب و بالایی ندارند- منظور تحصیلات دانشگاهی است- خواهد داشت. مركز بین المللی اهداف آموزشی آمریكا در آخرین نشست و بیانیه خود )در سال 2006 میلادی( شاخص هایی را به عنوان ضروری ترین نیازهای آموزشی كودكان پیش دبستانی به منظور آموزش بهتر به آنها و آماده كردن كودكان برای ورود به مدرسه به این شرح اعلام كرد:

    1- آموزش مهارت های فیزیكی- جسمانی برای ورود به مدرسه (نظافت شخصی، محافظت از خود و... )

    2- آمادگی عاطفی - اجتماعی      

    3- استفاده از وسایل كمك آموزشی مناسب برای آموزش صحیح و عملی به كودكان

 

    4- آموزش زبان (زبان مادری و زبان دوم) با استفاده از بهترین شیوه آموزشی 

    5- آموزش مهارت برقراری ارتباط با دیگران و ارتقای سطح توانایی های شناختی و اطلاعات عمومی كودكان شامل اطلاعات هنری، فرهنگی، علمی، اجتماعی

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

کودک من و پیش دبستانی

آنچه مربی آمادگی باید بداند

ضرورت آموزش ترافیک به کودکان پیش دبستان

‎رفتار كودكان پیش‌دبستانی در ترافیك

چگونه باید آموزش داد

اهمیت و نقش دوره پیش دبستانی در انضباط فکری

پیش‏دبستان چیست
پیش از دبستان در سوئد

پایان

 

عنوان : آموزش و پرورش پیش از دبستان

فرمت : پاورپوینت

حجم : 740 کیلوبایت

تعداد صفحات : 81

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:10800 تومان
تعداد اسلايدها:81
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی