سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت رویکرد نظری آموزش و پرورش

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
24 اردیبهشت

 

شامل 32 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جامعه شناسی آموزش و پرورش ، رشته علمی نسبتا جدیدی است که عمده‌ترین تحقیقات و تألیفات مربوط به آن در نیم قرن گذشته پدید آمده است. با وجود این ، ریشه‌های آن را در آثار جامعه شناسان قرن نوزدهم ، بویژه در اروپا ، می‌توان جستجو کرد. در سالیان اخیر ، این رشته ، جهت گیری نظری قویتری پیدا کرده است.

 

کارکردگرایی

این رویکرد نظری که از آن به عنوان نظریه توافق (Consensus Theory )  نیز نام برده می‌شود، نظام جامعه و نهادهای آنرا ، متشکل از اجزای همبسته‌ای می‌داند که در پیوند با یکدیگر فعالیت کرده ، هر کدام کارکرد لازم و معینی را برای گردش کار و بقای کل جامعه ، انجام می‌دهند. از این دیدگاه ، طرز کار جامعه ، غالباً به طرز کار بدن انسان تشبیه می‌شود که در آن هر یک از اعضای بدن ، نقش ویژه‌ای در بدن ایفا کرده و همه اعضا از لحاظ بقا ، به یکدیگر بستگی دارند.

 

از این دیدگاه ، نظام آموزشی به عنوان بخش لاینفکی از کل نظام جامعه تلقی می‌شود که کارکردهایی نظیر انتقال فرهنگ و جامعه پذیری را ، برای حفظ نظام اجتماعی جامعه ، انجام می‌دهد. در این زمینه ، تربیت اخلاقی ، انظباط ، القای ارزشها و آموزش حرفه‌ای ، از دید جامعه شناسانی نظیر دورکیم و پیروان او ، مهم قلمداد می‌شوند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
کارکردگرایی
نظریه‌های تضاد
انواع نظریه تعامل گرا
نظریه برچسب زدن
نظریه مبادله
پایان

 

عنوان : رویکرد نظری آموزش و پرورش

فرمت : پاورپوینت

حجم : 420 کیلوبایت

تعداد صفحات : 32

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:7800 تومان
تعداد اسلايدها:32
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی