سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت تعریف کارایی در علم اقتصاد

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 37 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

کمتر واژه‌هایی را می‌توان یافت که به اندازه‌یکارایی و اثربخشی در میان مدیران و در جلسات مدیریتی رایج باشند. تفاوت کارایی و اثربخشی نیز عموماً چیزی است که در نخستین ساعت‌های آموزش مدیریت، به هر یک از ما می‌آموزند.

اما با توجه به کاربرد گسترده‌ی این دو مفهوم، و اینکه حتی خیلی وقت‌ها عادت کرده‌ایم برای ایجاد وزن و ساختن قافیه در جملات خود، این دو کلمه را کنار هم به کار ببریم، به صورت خیلی کوتاه تعریف کارایی و تعریف اثربخشی و تفاوت کارایی و اثربخشی را مرور می‌کنیم.

تعریف کارایی  (Efficiency) 

کارایی با توجه به میزان منابع استفاده شده توسط من در فعالیت فعلی سنجیده می‌شود. افرایش کارایی (که گاهی در ادبیات مهندسی به آن راندمان هم گفته می‌شود) به معنای کاهش اتلاف منابع در انجام یک فعالیت است.

مثال:

•             یکی از تبعات کم خوابی، کاهش کارایی است.

•             با قطع کردن صدای موبایل، کارایی ما در مطالعه یک متن افزایش می‌یابد.

•             با انجام سرویس و نگهداری به موقع، کارایی ماشین آلات افزایش می‌یابد.

•             کارایی سارا در بازاریابی تلفنی، بیشتر از لیلا است. لیلا در هر ساعت با بیست مشتری و سارا با سی مشتری تماس می‌گیرد.

هنگامی که از کارایی حرف می‌زنیم، حتی اگر کاری را اشتباه انجام می‌دهیم، قرار نیست آن را اصلاح کنیم. فقط قرار است کاری را که انجام می‌دهیم، سریع‌تر و با اتلاف منابع کمتر انجام دهیم.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف کارایی (Efficiency)
تعریف اثربخشی (Effectiveness)
تفاوت کارایی و اثربخشی
عوامل مؤثر در کارآیی
پایان

 

عنوان : تعریف کارایی در علم اقتصاد

فرمت : پاورپوینت

حجم : 368 کیلوبایت

تعداد صفحات : 37 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


اقتصاد
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:37
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی