سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه برابری جان استیسی آدامز

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

جان استیسی آدامز، روانشناس رفتاری، مدل مفیدی برای توضیح این امر كه چرا ادراك كاركنان از منصفانه بودن اهمیت دارد ارائه می‌دهد. نظریه برابری آدامز فرآیند فكری را كه كاركنان برای تعیین منصفانه بودن تصمیمات مدیران به كار می‌گیرند تشریح می‌كند. این نظریه می‌گوید كاركنان درباره رفتار سازمان با آنها، با مقایسه رفتار سازمان با افراد نظیر خودشان قضاوت می‌كنند. آنها برخی مقایسه‌های اجتماعی بین خود با دیگرانی كه وضعیت مشابهی دارند انجام می‌دهند.

واکنشهای افراد در مقابل برابری و نابرابری

آدامز در مقابل برابری و نابرابری ۶ واکنش را پیشنهاد می کند :

- اول تغییر داده ها : شخص می تواند بر اساس جهت نابرابری کدام طرف باشد کوشش خود برای انجام وظایف بی افزاید یا بکاهد ؛ اگر شخص احساس کند که متناسب با تلاشی که می کند ستاده متناسبی را دریافت نمی کند از تلاش خود می کاهد یا بالعکس .

- دوم تغیر ستاده : ممکن است شخص ستاده خود را با درخواست افزایش حقوق و جستجوی راههای برای رشد افزایش دهد.

- سوم تغییر ادراک از خود : یکی از واکنشهای پیچیده تغییر ادراک فرد از خویش می باشد فرد ممکن است بعد از دیدن نابرابری ارزیابی اولیه که از خود به عمل آورده است تغییر دهد و به این نتیجه برسد او کمتر از آنکه فکر کرده است از سازمان دریافت می کند.

- تغییر درک از دیگران: در عمل مشابه شخص ممکن است ادراک خود را از داده یا ستاده دیگری تغییر دهد.

- تغییر موضوع مقایسه : ممکن است فرد به این نتیجه برسد که بطور مثال فرد مورد مقایسه با رییس رابطه خوبی دارد یا توانایی ها یا مهارتهایی دارد و باید فرد دیگری را برای مقایسه انتخاب کند.

- ترک سازمان : در آخر فرد به این نتیجه می رسد که سازمان را ترک کند و این آخرین راهکار برای کاهش نابرابری می باشد.

و ... 

 

فهرست مطالب

مقدمه
واکنشهای افراد در مقابل برابری و نابرابری
تئوری برابری سه پیام به مدیران به همراه دارد
انواع تئوری انگیزش
عدالت توزیعی اشاره به انصاف درک شده از نتایج سازمانی  دارد
ارزیابی خود، ارزیابی دیگری ، مقایسه خود با دیگری و احساس برابری یا نابرابری
پایان

 

عنوان : نظریه برابری جان استیسی آدامز

فرمت : پاورپوینت

حجم : 304 کیلوبایت

تعداد صفحات : 44

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:44
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی