سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت نظریه روابط انسانی ماری پارکر فالت

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان مدیریت و علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

ماری پاركر فالت دانشمند جامعه شناسی بود كه به كنكاش پیرامون مفاهیم مدیریت علمی پرداخت و در پیاده سازی اصول مكتب مدیریت روابط انسانی نقش مؤثری ایفا نمود . ایدة مخصوص وی این بود كه تنها روش كنترل مؤثر ، از طریق هماهنگی می باشد و سازمانهایی كه كنترل در آنها براساس دستورات است از كارایی لازم برخوردار نبوده و قادر به ادامة حیات نمیباشند . او همچنین به بررسی نقش كارشناسان خبره پرداخت و این بحث را مطرح نمود كه بهترین آموزشآن است كه ما برای خودمان به كسب معلومات بپردازیم و نه اینكه به دیگران متكی باشیم تا برای ما فكر كنند . فالت یك متفكر مستقل میباشد و طی دهه های 1920و1930 اثرات زیادی در تئوریهای مدیریت بر جای گذاشت و نظریات او امروزه نیز همچنان از قدرت كافی برخوردار است .

زندگینامه

فالت در سوم سپتامبر 1868 در كوئینسی ماساچوست به دنیا آمد . در دانشكده رادكلیف به تحصیل پرداخت و دررشته ای مركب از فلسفه ، حقوق ، تاریخ ، و سیاست فارغ التحصیل گردید و بخشی از زمان خود را نیز به مطالعه در دانشگاههای كمبریج ، سوربن ، و نیوهام پرداخت . هنگامیكه به همراه همكار قدیمی خود ایزابل بریگس در بوستون سكونت داشت ، به مشاركت در ایجاد مراكز فرهنگی آموزشی در مناطق تجاری شهر پرداخت . این مراكز به ارائه خدمات فرهنگی آموزشی به مردم می پرداختند بگونه ای كه بتوانند توانایی انجام مشاغل مورد نظر خود را پیدا كنند . علاقة اصلی فالت به سیاست بود ( در سال 1896 هنگامیكه در رادكلیف به تحصیل مشغول بود ، یك كتاب مهم با عنوان (( سخنگوی مجلس )) به رشته تحریر درآورد ) ، و همچنین فعالیت او در بوستون ، وی را به اقتصاد و موضوعات اجتماعی علاقمند نمود . در كتاب دیگری كه در سال 1918 منتشر نمود ، به تحلیل روابط میان فرد و جامعه و نقشی كه این ارتباط در حفظ دموكراسی دارد پرداخت ،همچنین به پیش بینی بسیاری از نتایج مكاتب سیاسی و اجتماعی پست مدرن نظیر آنتونی گیدنز مبادرت ورزید .

از اینجا بود كه فالت به بررسی چگونگی عملكرد افراد در جامعه پرداخت و در كتاب بعدی خود در سال 1924 تحت عنوان(( تجربة سازنده )) به بیان ایده های روانشناسی و جامعه شناسی پرداخت . كتاب او در زمانی منتشر گردید كه تئوریسین های مدیریت بطور فزاینده ای در زمینه تعامل میان افراد و سازمانها و نظام جدید رفتار سازمان از خود علاقه نشان می دادند . وقتی كتاب تجربه سازنده توسط هنری متكالف ، مدیر دفتر مدیریت امور انسانی در نیویورك و همكارش اوردوی تید كه یكی از نویسندگان و معلمان پیشگام در زمینه مدیریت سازمان و نیروی انسانی بود مطالعه شد ، به قوت فالت در مدیریت پی بردند و از او دعوت كردند به ارائه مجموعه ای از سخنرانی ها بپردازد . این سخنرانیها بطور قابل توجهی در انگلستان و آمریكا مورد توجه واقع گردید بطوریكه بنجامین سیبوهم رانتری مدیر شركت شكلات سازی رانتری در یورك و شخصی كه بسیار علاقه مند به مسائل مدیریتی بود از او دعوت بعمل آورد تا در یكی از كنفرانس های سالیانه رانتری كه وی دركالج بالیول آكسفورد ترتیب داده بود به سخنرانی بپردازد. از اینجا بود كه فالت مورد توجه اولیور شلدون و لیندا آرویك قرارگرفت . آرویك یكی از بزرگ ترین پشتیبانان نظریات فالت بود كه او را تشویق به نوشتن در زمینه مدیریت می كرد .

فالت به انگلستان بازگشت تا به ارائه سخنرانی های بیشتری بویژه در مدرسه اقتصاد لندن بپردازد . نظریات فالت در انگلستان به گرمی مورد استقبال قرار گرفت و شدت این استقبال از آمریكا نیز بیشتر بود . او تصمیم گرفت در انگلستان به زندگی خود ادامه دهد و در سال 1928پس از مرگ ایزابل بریگز ، به انگلستان نقل مكان نمود و با دوست خود دام كاترین فورز، در چلسی ساكن شد . وی در سال 1933 به منظور انجام برخی امور مالی به بوستون رفت ولی در آنجا بیمار شد و در 18 دسامبر سال 1933 در سن 65 سالگی درگذشت.

و ... 

 

فهرست مطالب

مقدمه

زندگینامه

نظریه مدیریتی فالت

فرآیند كنترل

اصول اساسی هماهنگی

خود كنترلی

پایان

 

 

عنوان : نظریه روابط انسانی ماری پارکر فالت

فرمت : پاورپوینت

حجم : 304 کیلوبایت

تعداد صفحات : 44

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:44
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی