سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت ضرورت برنامه ریزی آموزشی در جامعه

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
23 اردیبهشت

 

شامل 44 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

برنامه ریزی چیست ؟

برنامه ریزی یعنی نقشه كشیدن برای رسیدن به مقصد ، برای دستیابی به خواسته ها .

« راسخ » در كتاب «تعلیم و تربیت در جهان امروز» برنامه ریزی را تفكر قبل از عمل ، دور نما سازی و مداخله در جریان امور برای هدایت برای نیل به هدف خوانده شده و آنرا چنین تعریف كرده است .

« طرح تدابیری كه به احسن وجه یا مناسبترین صورت از منابع موجود به جهت نیل به به هدفهای مطلوب استفاده كند . »

در كتابهای موجود در باب برنامه ریزی اعم از برنامه ریزی اقتصادی ، اجتماعی یا آموزشی تعریفهای گوناگونی برای مفهوم برنامه ریزی یافت می شود ولی در حالت كلی برنامه ریزی را می توان چنین تعریف كرد :

-برنامه ریزی یعنی نقشه كشیدن برای دستیابی به خواسته ها ،

- برنامه ریزی راهی برای هدایت حساب شده فعالیت انسان به سوی منظور شخص واهداف تعریف شده ،

-برنامه ریزی یعنی نقشه كشیدن برای آینده و پیش بینی راههای دستیابی به آن ،

-برنامه ریزی فراگردی است دور نگر برای جهت دادن منطقی به فعالیت های جنبی ،

مفاهیم برنامه ریزی : 

در برنامه ریزی مفاهیم و واژه های كلیدی زیادی با توجه به نوع برنامه ریزی مستتر است و چهارمفهوم ذیل بعنوان اصلی ترین و اساسی ترین مفاهیم برنامه ریزی است .

1.مفهوم جریان و مداومت در برنامه ریزی : برنامه ریزی به نوشتن برنامه ختم نمی شود بلكه فراگردی است كه باید مداومت داشته باشد و مطابق با پیشرفت دانش و معرفت قابل تغییر و تحول بوده و ارزیابی شود تا تكمیل گردد .

2.مفهوم ارشاد و هدایت در برنامه ریزی : برنامه ریزی متضمن ارشاد ، هدایت و مداخله در فعالیتهای جمعی است و بدین جهت با توجه به چگونگی و میزان اعمال نفوذ در آن اشكال گوناگون به خود می گیرد .

3.مفهوم درونگری و هدف گیری در برنامه ریزی : برنامه ریزی فعالیتی است جهت دار و دور نگر و بدین جهت بسته به چگونگی انتخاب هدف ممكن است فعالیتی باشد آینده نگر ، آینده ساز یا آینده گزین.

4.مفهوم تفكر و عقلانیت در برنامه ریزی : برنامه ریزی فعالیتی است حساب شده و منطقی ، یعنی متكی به اطلاعات دقیق و صحیح باشد و نیاز ها و انتظارات را تشخیص دهد و محدودیت ها و موانع و همچنین منابع موجود را محاسبه و پیش بینی كند و از مقایسه محدودیت ها و منابع ، حوزه امكانات را تعیین كند .

با توجه به تعاریف و مفاهیم ذكر شده می توان نتیجه گرفت برنامه ریزی فراگردی مداوم ، حساب شده و منطقی جهت دار و دورنگر به منظور ارشاد و هدایت فعالیتهای جمعی برای رسیدن به هدف مطلوب .

 و ...

 

فهرست مطالب

برنامه ریزی چیست ؟

مفاهیم برنامه ریزی :

دور اندیشی در برنامه ریزی :

آیا برنامه ریزی آموزشی مفید است یا بیهوده ؟

اصول برنامه ریزی آموزشی :

فرآیند برنامه ریزی آموزشی

برنامه ریزی آموزشی در اسلام

پایان

 

عنوان : ضرورت برنامه ریزی آموزشی در جامعه

فرمت : پاورپوینت

حجم : 312 کیلوبایت

تعداد صفحات : 44

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:44
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی