سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت بررسی تطبیقی قانون كار

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

در 57 اسلاید قابل ویرایش


مقدمه
دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمان های مختلف از طریق دنیای مجازی بستر مناسبی برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. به طوری که با گسترش فناوری اطلاعات تمامی ابعاد زندگی بشر دچار تحولی بنیادین شده و دنیای کنونی در جریان یک  دگردیسی کامل قرار گرفته است.
استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی فراهم کردن امکان فعالیت برای بنگاههای کوچک و متوسط کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شده است. فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت پذیری بنگاه ها را فراهم کرده و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.
2-1- تعریف‌ قرارداد كار و شرایط‌ اساسی‌ انعقاد آن‌
قرارداد كار عبارتست از قرارداد كتبی یا شفاهی كه به موجب آن كارگر در قبال دریافت حق السعی برای كارفرما انجام می‌دهد.
2-2- تعلیق‌ قرارداد كار
2-3- خاتمه‌ قرارداد كار
فوت كارگر - بازنشستگی كارگر -از كارافتادگی كلی كارگر - انقضاء مدت در قراردادهای كار -پایان كار در قراردادهائی كه مربوط به كار معین - استعفای كارگر
حقوق بازنشستگی
پاداش بازنشستگی(میزان پایه حقوق بازنشستگی یاBPA) بر اساس میانگین درآمد ماهانه فرد در سال گذشته محاسبه می‌شود و تمامی مدت زمانی كه فرد بیمه شده، در 8/1 ضرب می شود، اگر كه كارمند بیش از 20 سال بیمه شده باشد پاداش تا 5درصد افزایش می‌‌یابد.
مزایای از كارافتادگی
 تعریف مورد قبول این طرح این است كه ازكارافتادگی باید بر اثر جراحات، صدمات و بیماری در زمانیكه فرد بیمه است، رخ دادهباشد. افراد از كارافتاده باید حق بیمه خود را برای مدت حداقل EMBED Equation.3  از زمانی كه بیمه بوده‌اند را پرداخت كنند، حتی اگر پاداش از كارافتادگی را دریافت كرده باشند. برای كارمندان بیمه شده با از كارافتادگی كامل، مبلغ پرداختی بر اساس(BPA ) مقرر می‌شود. آنهاییكه از كارافتادگی جزئی(فقط یكی از اعضای بدن) دارند ممكن است كه تقریبا 60درصد ازBPA را دریافت كنند.
فصل3- شرایط کار
3-1- حق‌السعی
كلیه دریافتهای قانونی كه كارگر به اعتبار قرارداد كار اعم از مزد یا حقوق، كمك عائله مندی، هزینه های مسكن، خوابار، ایاب وذهاب، و نظایر آنها دریافت می‌نماید را حق السعی می‌نامند.
 مزد عبارت است از وجوه نقدی یا غیرنقدی و یا مجموع آنها كه در مقابل انجام كار به كارگر پرداخت می‌شود.
مزد باید در فواصل زمانی مرتب و در روز غیرتعطیل و ضمن ساعات كار به وجه نقد رایج كشور یا با تراضی طرفین به وسیله چك عهده بانك و با رعایت شرایط :
الف – چنانچه مبلغ مزد به صورت روزانه یا ساعتی تعیین شده باشد، پرداخت آن باید پس از محاسبه در پایان روز یا هفته یا پانزده روز یكبار به نسبت ساعات كار و یا روزهای كاركرد صورت گیرد.
ب – درصورتیكه براساس پرداخت مزد به صورت ماهانه باشد، این پرداخت باید در آخرماه صورت گیرد. در این حالت مزد مذكور حقوق نامیده می‌شود.
در شرایط مساوی تبعیض در تعیین میزان مزد براساس سن، جنس، نژاد و قومیت و اعتقادات سیاسی و مذهبی ممنوع است.
میزان حداقل مزد كارگران را برای نقاط مختلف كشور و یا صنایع مختلف با توجه به معیارهای ذیل تعیین نماید : 1- حداقل مزد كارگران باتوجه به درصد تورمی كه از طرف بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود. 2- حداقل مزد بدون آنكه مشخصات جسمی و روحی كارگران و ویژگی های كار محول شده را مورد توجه قرار دهد باید به اندازه ای باشد تا زندگی یك خانواده، كه تعداد متوسط آن توسط مراجع رسمی اعلام می‌شود را تامین نماید.
حداقل مزد به صورت نقدی پرداخت شود.
خدمات درمانی و زایمان
این برنامه كلیه معالجات درمانی، جراحی، بستری شدن، دوا و درمان وهزینه‌های زایمان را تحت پوشش خود دارد و تسهیلات تخصیص یافته را به فرد بیمه شده پرداخت می‌نماید. خدمات و مراقبات پس از درمان برای افراد مسن و از كارافتاده،مسلولان ریوی و زنانی كه دوران نقاهت پس از زایمان را می‌گذرانند، بسیار نامحدودمی‌باشد اما دیگر مریضان حداكثر به مدت 6 ماه می‌توانند از مزایای بیمه برخوردارشوند. بیمارملزم است حداكثر 20درصد از كل هزینه بستری شدن خود و 40 تا 50 درصد ازكل هزینه مداوای سرپایی در بیمارستان را شخصاً پرداخت كند.
وابستگان شخص نیزهمین خدمات را همانند افراد بیمه شده دریافت می‌كند، وابستگان تحت پوشش این برنامه،باید
كه دارای نسبتهای زیر با فرد بیمه شده باشند:
زن یا شوهر
فرزند، نوه،نتیجه و غیره
وابستگان خواهر و برادر
اتحادیه‌های كارگری
اگرچه قانونی كه در سال 1997 تصویب شد این اجازه را داد كه دیگر فدراسیون‌های كار بصورت قانونی برسمیت شناخته شوند، اماتاكنون دولت تنها 2 فدراسیون كار را برسمیت شناخته است: فدراسیون اتحادیه كارگری كره و فدراسیون مستقل كارگران امور مالی و دفتری كره.
بسیاری از كارمندان بخش عمومی و تمامی مدرسان، مجاز به پیوستن به هر گروه از اتحادیه‌ها نبودند. در اواخرسال 2000 كره جنوبی دارای 5560 اتحادیه بود كه اعضای آنها شامل 6/2درصد جمعیت می‌شدند. همچنین اعضای انجمن محیط كاری از چند كارگر تشكیل می‌شدند. در حال حاضرتنها یك اتحادیه كارگری در هر محیط كاری اجازه فعالیت زیر نظر قانون اتحادیه كارگران را دارد، البته این ماده از قانون در سال 2002 برداشته شد.


علوم انسانی
قيمت فايل:7000 تومان
تعداد اسلايدها:57
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی