سایت کاریابی جویا کار

پاورپوینت مفاهیم اصلى تکنولوژى آموزشى

دسته بندي: مقالات / پاور پوینت
9 تیر

 

شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

سیستم

به‌نظر مى‌رسد که واژهٔ سیستم واژه‌اى است مناسب روز. هر کارى را که بخواهید انجام دهید مى‌گویند به‌طریق سیستماتیک آن را انجام دهید تا موفق شوید. یا اگر سازمانى در انجام برنامه‌اى موفق نمى‌شود مى‌گویند دلیل این است که براى کارها برنامه‌ریزى نشده و کارها به ‌طریقهٔ سیستماتیک انجام نگرفته است.

باناتى (Banathy) معنى واژه‌نامه‌اى معادل سیستم را چنین بیان مى‌کند: مجموعه‌اى از اشیا که به‌وسیله نوعى تعامل یا وابستگى متقابل و منظم وحدت یافته‌اند، یک کل ارگانیک یا سازمان‌یافته چون منظومهٔ شمسى یا یک سیستم تلگراف جدید. از این تعریف چنین برمى‌آید که سیستم یا به‌صورت طبیعى موجود است مانند منظومهٔ شمسى یا انسان آنها را ساخته است مانند سیستم تلگراف. در بعضى از سیستم‌ها هم از سیستم طبیعى استفاده شده است و هم از سیستم انسان‌‌ساخته مانند مراکز تولید برق به‌وسیله آب. سیستم‌هاى انسان‌ساخته معمولاً براى رسیدن به هدف معینى به‌وجود مى‌آیند، پس مى‌توان آنها را مجموعهٔ سازمان‌یافته‌اى از اجزاى متعامل و مرتبط که عمداً به‌وجود آمده تا به‌شکل وحدت هدف‌هاى معینى را متحقق سازد دانست. مطابق این تعریف در هر سیستم اجزایى وجود دارند که به‌هم مربوط هستند و به‌طور دائم با یکدیگر درحال کنش متقابل یا تعامل هستند. این اجزا محتواى سیستم هستند. اجزا کارهایى را انجام مى‌دهند که به هرکدام از آن کارها یا فعالیت‌ها فرآیند گفته مى‌شود.

در هر سیستم هدف فرآیندهاى لازم یا کارهایى را که باید انجام شوند تعیین مى‌کند و فرآیندها نوع اجزا یا محتوایى را که باید براى رسیدن به هدف به‌کار گرفته شوند معین مى‌سازند. سیستم‌ها در سطح وسیع‌ترى از محیط خود عمل مى‌کنند که این سطح وسیع‌تر را سیستم برتر مى‌گویند. به‌عبارت دیگر هر سیستم جزئى از سیستم بزرگترى است. سیستم جزء را خرده ‌سیستم و سیستم بزرگتر را سیستم برتر آن سیستم گویند.

براى روشن‌شدن رابطهٔ بین هدف، فرآیندها و اجزاى یک سیستم کلاس درس را تحلیل مى‌کنیم. هر کلاس درس یک خرده سیستم است. اجزاى درحال تعامل آن یعنى دانش‌آموزان، معلم، تخته‌سیاه، کتاب‌ها، نقشه‌ها و سایر مواد دیدارى - شنیدارى همه براى رسیدن به هدف کلاس که یادگیرى است خدمت مى‌کنند.

براى اینکه به یک سیستم با حداکثر کفایت خود کار کند باید کلیه اجزاى موردنیاز خود، یا اجزاى جایگزین را در اختیار داشته باشد و به جنبه‌ها یا ابعاد مختلف این اجزا توجه کند. سیستم کلاس درس هم عملکردش مانند سایر سیستم‌ها است.

و ...

 

فهرست مطالب

سیستم
آموزش
ارتباط
یادگیرى
پایان

 

عنوان : مفاهیم اصلى تکنولوژى آموزشى

فرمت : پاورپوینت

حجم : 676 کیلوبایت

تعداد صفحات : 43 

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

 


علوم تربیتی
قيمت فايل:8800 تومان
تعداد اسلايدها:43
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی